پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

ولیعهد عربستان به ترکیه می‌رود

يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب: 287681
ولیعهد عربستان سه شنبه آینده برای گفتگو با مسئولان بلندپایه ترک درباره سوریه و پرونده هسته ای ایران عازم آنکارا می شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان سه شنبه آینده برای دیدار با مسئولان ترک از جمله رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، عازم آنکارا می شود.

بنا به این گزارش، ولیعهد عربستان قرار است در سفر خود به ترکیه درباره تحولات منطقه از جمله بحران سوریه و پرونده هسته ای ایران بحث و گفتگو کند.

این روزنامه سعودی در ادامه گزارش خود نوشت: دو طرف ترکی و عربستانی علاوه بر اوضاع سوریه و پرونده هسته ای ایران قرار است درباره مسایل فلسطین و برنامه های شهرک سازی رژیم اشغالگر و یهودی سازی قدس اشغالی و همچنین درباره تجاوزات اخیر اسرائیل به مسجد الاقصی بحث و گفتگو کنند.
"بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه پیشتر با ارسال دو پیام به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت از ورود صدها تن از نیروهای مسلح به سوریه از طریق ترکیه و رساندن محموله‌های حاوی سلاح به این نیروها از طریق گذرگاه‌ها، فرودگاه‌ها و بنادر ترکیه شکایت کرد.

دولت سوریه معتقد است تمامی این تجهیزات به طور رسمی و قانونی و نه به صورت قاچاق وارد سوریه می‌شود و مرزهای ترکیه به محل تجمع و حمایت از گروهک‌های تروریستی تبدیل شده است.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *