چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

شورای نگهبان مصلحت سنجی‌ نکند

شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب: 287471
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با صدور نامه‌ای خطاب به دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: شورای نگهبان تحت تاثیر و اسیر اظهار نظرها، فرافکنی ها و برخی مصلحت سنجی‌های نابجا نگردد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور در نامه‌ای خطاب به دبیر شورای نگهبان خواهان توجه جدی به مرز بندی با فتنه در تایید صلاحیت‌ها شد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

حضرت آیت الله جنتی حفظه الله تعالی

با تقدیم سلام و احترام

شورای نگهبان قانون اساسی به عنوان رکن اصلی نظام اسلامی در صیانت و حفاظت از انقلاب از آغاز تا امروز، وظیفه خود را به بهترین شکل انجام داده است و با برگزاری انتخابات‌هایی سالم و با تایید و رد صلاحیت افراد، بر اساس مر قانون و به دور از محافظه کاری عمل نموده است.

و اما امروز در روزهای بیداری اسلامی در جهان عرب و در روزگار پیچ تاریخی بزرگ به فرموده مقام معظم رهبری، همین عمل به قانون و مردم سالاری است که آن را بیش از گذشته در منظر جهانیان موید و موفق گردانیده است.

تذکر الزام عمل به قانون و دوری از محافظه کاری و مصلحت سنجی که به فرموده امام خمینی(ره) قتلگاه انقلاب است، از جانب فرزندان کوچکتان به محضر حضرتعالی شاید عملی ناصواب به نظر برسد، اما در این برهه برای عمل به وظیفه و برای آیندگان این مرقومه خدمتتان می‌رسد.

اجرای احکام و مقررات اسلامی به منظور رسیدن به روابط و مناسبات عادلانه، که وظیفه اصلی قوه مجریه است و همچنین ایفای وظایف اصیل اسلامی طبق اصل 7 و55 قانون اساسی است، نیاز به فردی دارد که اولا سبقه مناسبی در گذشته داشته باشد و در ثانی معتقد به مناسبات عادلانه باشد. مدیر و مدبر بودن از دیگر ویژگی های رییس جمهور بیان شده است و جای سوال اینجا خواهد بود که آیا اشخاصی که در مدیریت گذشته خویش نقاط ابهام فراوانی را به جا گذاشته‌اند و در مواردی حتی از عهده مدیریت خانواده خویش بر نیامده‌اند، چگونه از فیلتر شورای نگهبان خواهند گذشت؟

مدیریت کشور بر اساس عزت، حکمت و مصلحت که در چشم انداز 1404 آمده است، سزاوار فردی است که در گذشته سابقه‌ای عزتمندانه در دفاع از حریم امنیت ملی کشور داشته است. اگرچه این روزها برخی اظهار نظرها مبنی بر "رد صلاحیت توسط مردم" به گوش می‌رسد ولی شورای نگهبان که مدافع حریم قانون اساسی جمهوری اسلامی است، شرعا موظف است به وظیفه خود عمل کند و تحت تاثیر و اسیر اظهار نظرها، فرافکنی ها و برخی مصلحت سنجی‌های نابجا نگردد که امام روح الله فرموده‌اند: "اعضای محترم شورای نگهبان فقط خدا را در نظر بگیرند".

قطع به یقین مردم حماسه ساز ایران اسلامی نخواهند گذاشت مملکت به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد و به جای پیشرفت در سراشیبی تند بازگشت به گذشته حرکت کنن، اما وظیفه خطیر شورای نگهبان امری والاتر است.

در پایان اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای کشور با اعلام برائت مجدد از دشمنان انقلاب اسلامی و فتنه‌گران، خواهان آن است که با کسانی که با فتنه مرزبندی مشخص و مبینی نداشته‌اند و حتی در دفاع از آنان در بیانیه‌های خود از "مدیران خانه نشین" یاد می‌کنند، طبق مرّ قانون برخورد شود تا در انتخابات پیش رو طبق وصیت‌های امام عزیز و توصیه های خلف صالحش امام خامنه ای مدظله العالی، به انتخاب اصلح بیانجامد.

از سویی دیگر اعلام می کنیم هر کسی که بنای آن دارد که رئیس جمهور ملت ایران شود خودش بایستی در وهله اول میزان تقیدش به قانون را نشان دهد و ما هشدار می‌دهیم که خط قرمز جنبش دانشجویی قانون است و هر جریانی بخواهد قانون را زیرپا بگذارد از تیغ برنده دانشجو در امان نخواهد بود. قانون شکن برای ما قانون شکن است و در آن برهه ما به سابقه گروهی و حزبی و جریانی و حتی سوابق درخشنده انقلابی افراد نیز بی توجه‌ایم و با تمام قوا مقابلش خواهیم ایستاد که آنجا دیگر نقطه مسامحه نیست.

اعلام می کنیم احترام به قانون تنها به ایام تبلیغات انتخابات و ایام روز برگزاری انتخابات و شمارش آرا و اعلام نتیجه محدود نیست و از همین اکنون میزان پایبندی افراد به قانون معلوم می‌شود.

هشدار می‌دهیم با قانون شکنان تسامح نکرده و به وظیفه انقلابی خود عمل خواهیم کرد و آن نقطه نقطه‌ای نیست که جنبش دانشجویی بیانیه دهد و یا با مصاحبه به قانون شکنان هشدار دهد در آن زمان جنبش دانشجویی خود وارد عمل خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *