چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۳
سروری:

هاشمی توان ریاست جمهوری ندارد/ نگاه اقتصادی هاشمی، اشرافی گری است

رفسنجانی شکست سنگینی می‌خورد
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب: 286601
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: هاشمی امروز بعد از 18 سال می‌خواهد که به عرصه ریاست جمهوری برگردد بنابراین ما معتقدیم که نه وی توانش را دارد و نه امکانش را.
هاشمی توان ریاست جمهوری ندارد/ نگاه اقتصادی هاشمی، اشرافی گری است
به گزارش جهان، پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی برای انتخابات، اظهار داشت: من معتقدم که اتفاقی تعیین‌کننده رخ داده است از این جهت که هاشمی اشتباه استراتژیکی صورت داده که شکست سنگینی را در آخرین تجربه سیاسی برای خود رقم خواهد زد.
 
وی به تشریح جزئیات انتخابات سال 84 و رقابت بین احمدی‌نژاد و هاشمی پرداخت و گفت: در سال 84 هاشمی یک سبد رای نیز علی‌رغم حمایت همه گروه‌ها بویژه اصلاح‌طلبان در میان اصولگرایان نیز داشت و البته رسانه‌ها نیز حامی ایشان بودند. اما هاشمی نتوانست در آن انتخابات رأی‌ها را به خود اختصاص دهد.
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شرایط انتخابات 92 را به مراتب سخت‌تر از انتخابات سال 84 برای هاشمی دانست و تصریح کرد: سلسله اتفاقاتی رخ داده که ذائقه سیاسی مردم را تغییر داده است چرا که 8 سال یک رئیس جمهور جوان علی‌رغم همه انتقاداتی که به وی وارد است، یک چابکی، نشاط و پرکاری را از خود به نمایش گذاشته است.
 
سروری ادامه داد: هاشمی امروز بعد از 18 سال می‌خواهد که به عرصه ریاست جمهوری برگردد بنابراین ما معتقدیم که نه وی توانش را دارد و نه امکانش را.
 
وی با بیان اینکه شرایط سنی هاشمی اقتضای وضعیت کنونی را ندارد، گفت:‌ دولت آینده حتما توسط غیر از ایشان اداره خواهد شد چرا که وی تحرک، نشاط و پویایی اداره کشور را ندارد و در صورت روی کار آمدن هاشمی آشفتگی در دولت و کشور بوجود می‌آید.
 
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی حضور هاشمی را از نگاه دیگری مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ حضور هاشمی برای اصولگرایان مفید است، چرا که تا قبل از اعلام حضور هاشمی اصولگرایان متکثر بودند و اگر وی نمی‌آمد اصلاح‌طلبان حتما بر روی نامزدی واحد اجماع می‌کردند و اصولگرایانی که در انتخابات متکثر حاضر شده بودند، سبد آنها تقسیم می‌شد، بنابراین حضور هاشمی زمینه را برای انسجام اصولگرایان فراهم کرده که قطعا پیروزی این جریان را به دنبال دارد.
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس در ادامه به شرایط کسب و کار و اشتغال در دولت هاشمی پرداخت و گفت: در آن زمان زمینه‌ها بسیار فراهم بود چرا که جنگ را طی کرده بودیم و مردم نیز از لحاظ فرهنگی ظرفیت پذیرش شرایط سخت را داشتند و مطالبات بالایی نیز دنبال نمی‌کردند.
 
سروری اضافه کرد: نوسانات ارزی در دولت هاشمی به بالاترین سطح خود رسیده بود که تزلزل اقتصادی ایجاد کرده بود و تورم 49 درصدی نیز قشر پائین و ضعیف را بسیار دچار مشکل کرده بود و شعار توسعه‌‌ای بدون عدالت سر می‌دادند و معتقد بودند که چرخ توسعه باید بگردد حتی اگر هزاران نفر زیر آن له شوند.
 
وی با بیان اینکه در دولت هاشمی بخش‌های تولیدی به بهانه خصوصی شدن، اختصاصی‌سازی شد، گفت: از ما بهتران بخش‌های تولیدی را در اختیار گرفتند و این مراکز را به صورت خود خواسته به رکود کشاندند.
 
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی معتقد است که آثار رفتار اقتصادی دولت هاشمی سبب به پیروزی رسیدن دوم خردادی‌ها شد که به گفته وی ناطق نوری که خود را ادامه راه دولت سازندگی معرفی کرده بود به همین دلیل از خاتمی شکست سختی خورد.
 
سروری به کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس ششم اشاره و تصریح کرد: در انتخابات مجلس ششم آقای هاشمی نفر سی‌ام شد، یعنی نفر آخر شد و به این دلیل که فضای مجلس را مخالف نظر خود دید مجبور به انصراف شد.
 
وی انتقادات احمدی‌نژاد در سال 84 و 88 به هاشمی را دلیل پیروزی وی در هر دو انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: رفتار اقتصادی هاشمی مردم را چنان آزار داده بود که سبد رأی رقیب او یعنی احمدی‌نژاد را پر کرد. چرا که نگاه اقتصادی هاشمی نگاه اقتصادی غربی و اشرافی‌گری بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *