شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
سخنگوی سازمان امداد و نجات

زلزله شیراز خسارت جانی و مالی نداشت

پس لرزه‌های گوهران به ۱۰۴ مورد رسید
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 286485
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه زلزله شیراز بدون خسارت مالی و جانی بود، گفت: پس لرزه‌های گهران شهرستان بشاگرد نیز به ۱۰۴ مورد رسید که ۲۴۰۰ چادر نیز برای اسکان زلزله زدگان برپا شده است.
زلزله شیراز خسارت جانی و مالی نداشت
به گزارش جهان، حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه در ساعت 3 صبح بامداد زلزله ای به قدرت 4.4 ریشتر شیراز را به لرزه درآورد، اظهار داشت: خوشبختانه این زلزله خسارت جانی و مالی در بر نداشت.

وی  افزود: پس از وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب و امدادی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند که ارزیابی‌ها نشان بر آن بود که خسارات جانی و حتی مالی به افراد و واحد های مسکونی وارد نشده است و در حال حاضر نیز امدادگران برای هرگونه کمک و  امدادرسانی به صورت آماده‌باش هستند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: در زلزله 4.4 ریشتر شیراز تاکنون هیچ پس‌لرزه‌ای نداشتیم و مردم نیز پس از 20 دقیقه از وقوع زلزله به خانه‌های خودشان بازگشتند.

درخشان درباره آخرین وضعیت زلزله بشاگرد نیز عنوان کرد: تاکنون در شهرستان بشاگرد و منطقه گهران 104 پس لرزه رخ داده است که 8 پس لرزه بین 5 تا 6 ریشتر، 34 پس لرزه بین 4 تا 5 ریشتر و مابقی پس لرزه ها زیر 4 ریشتر بوده است.

وی با اشاره به برپایی 2400 چادر برای آسیب دیدگان زلزله بشاگرد خاطرنشان کرد: 2 هزار بسته غذایی شامل کنسروجات و 4 هزار نان نیز بین زلزله زدگان توزیع شده است و 36 تیم امدادی در قالب 300 امدادگر هنوز در مناطق زلزله زده حضور دارند و تاکنون نیز 35 ساعت پرواز امدادی توسط بالگردهای هلال احمر صورت پذیرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *