کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی سازمان امداد و نجات

زلزله شیراز خسارت جانی و مالی نداشت

پس لرزه‌های گوهران به ۱۰۴ مورد رسید

23 ارديبهشت 1392 ساعت 10:01

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه زلزله شیراز بدون خسارت مالی و جانی بود، گفت: پس لرزه‌های گهران شهرستان بشاگرد نیز به ۱۰۴ مورد رسید که ۲۴۰۰ چادر نیز برای اسکان زلزله زدگان برپا شده است.


به گزارش جهان، حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه در ساعت 3 صبح بامداد زلزله ای به قدرت 4.4 ریشتر شیراز را به لرزه درآورد، اظهار داشت: خوشبختانه این زلزله خسارت جانی و مالی در بر نداشت.

وی  افزود: پس از وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب و امدادی به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند که ارزیابی‌ها نشان بر آن بود که خسارات جانی و حتی مالی به افراد و واحد های مسکونی وارد نشده است و در حال حاضر نیز امدادگران برای هرگونه کمک و  امدادرسانی به صورت آماده‌باش هستند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: در زلزله 4.4 ریشتر شیراز تاکنون هیچ پس‌لرزه‌ای نداشتیم و مردم نیز پس از 20 دقیقه از وقوع زلزله به خانه‌های خودشان بازگشتند.

درخشان درباره آخرین وضعیت زلزله بشاگرد نیز عنوان کرد: تاکنون در شهرستان بشاگرد و منطقه گهران 104 پس لرزه رخ داده است که 8 پس لرزه بین 5 تا 6 ریشتر، 34 پس لرزه بین 4 تا 5 ریشتر و مابقی پس لرزه ها زیر 4 ریشتر بوده است.

وی با اشاره به برپایی 2400 چادر برای آسیب دیدگان زلزله بشاگرد خاطرنشان کرد: 2 هزار بسته غذایی شامل کنسروجات و 4 هزار نان نیز بین زلزله زدگان توزیع شده است و 36 تیم امدادی در قالب 300 امدادگر هنوز در مناطق زلزله زده حضور دارند و تاکنون نیز 35 ساعت پرواز امدادی توسط بالگردهای هلال احمر صورت پذیرفته است.


کد مطلب: 286485

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/286485/زلزله-شیراز-خسارت-جانی-مالی-نداشت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com