دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

چه کسی عامل گسست در اتحادیه اروپاست؟

چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 285565
یک نشریه آلمانی در مطلبی نوشت، "فرانسوا اولاند" بر خلاف شعارهای تبلیغاتی خود مبنی بر اینکه رئیس جمهوری برای همه فرانسویها است اما سیاستهای وی نه تنها عامل جدایی جامعه فرانسه شده بلکه می تواند به انشقاق در اتحادیه اروپا هم منجر شود.
چه کسی عامل گسست در اتحادیه اروپاست؟
به گزارش جهان، مهر به نقل از نشریه "دی سایت" در تحلیلی نوشت:

اولاند می خواست رئیس جمهوری برای همه فرانسویها شود، البته وی این کشور را دچار جدایی و دودستگی کرد و می تواند در پایان چنین وضعیتی را در اروپا هم ایجاد کند.

نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه آشتی به جای جدایی یکی از شعارهایی بود که رئیس جمهوری فرانسه با علاقه دم از آن می زد نوشت: یک سال پیش اولاند با کسب حدود پنجاه و دو درصد آراء به بالاترین مسئولیت دولتی در کشور همسایه آلمان نائل آمد.

وی موفقیت در انتخابات را مدیون مناظره تلویزیونی موفق خود در مقابل نیکولا سارکوزی دانست. در آن زمان اولاند سوسیالیست وعده داد که به عنوان رئیس جمهوری این کشور در خدمت همه فرانسویها چه در جناح راست و چه در جناح چپ خواهد بود. اما یک سال بعد دقیقا عکس این قضیه اتفاق افتاده است و اولاند در راس کشوری قرار دارد که کاملا از هم گسیخته و جدا شده است.

یک نظر سنجی که موسسه  "OpinionWay" اخیرا منتشر کرده است میزان جدایی و از هم گسیختگی جامعه فرانسه را نشان می دهد. بر این اساس حدود 58 درصد فرانسویها از سیاستهای ریاضتی پیشنهادی صدر اعظم آلمان برای غلبه بر بحران مالی حمایت کرده و 63 درصد انتخاب کنندگان اولاند در سال 2012 این سیاستها را رد می کنند.

نویسنده در ادامه با اشاره به اینکه غلبه بر شکاف ایجاد شده بین چپگراها و راستگراها در فرانسه برای اولاند بسیار سخت شده و این مسئله در مناقشاتی که بر سر ازدواج همجنس گرایان در فرانسه ایجاد شده خود را نشان می دهد، در بخش دیگری از این مطلب نوشت: اعتراضات شدید محافظه کاران فرانسوی در جریان مناقشات بر سر ازدواج همجنس گراها در این کشور نشان داد که موفقیت انتخاباتی اولاند یک سال بعد از پیروزی اش تا چه حد کاهش یافته است.

"دی سایت" در ادامه نوشت: البته سوسیالیستهای فرانسوی یک ماه بعد از ورود اولاند به کاخ الیزه با کسب اکثریت در پارلمان به وی امکان پیشبرد سیاستهایش را دادند. اما در حال حاضر وی نه تنها با نارضایتی از طرف کارفرمایان، نمایندگان کلیساها و سایر گروهها مواجه است، بلکه حمایت از سیاستهای رئیس جمهوری تازه وارد فرانسه در حزب خودش هم کاهش یافته است.

در ادامه آمده است که اولاند حالا در بین همه این آشفتگی ها نشسته است. در این میان رئیس جمهوری فرانسه فهمیده است که سیاستهای محتاطانه "منتظر بمانید" وی در فرانسه دیگر قابل تحمل نیست.

نویسنده همچنین با اشاره به اینکه مسئله اولاند این است که هسته سیاستهایش را هنوز آشکار نکرده است در بخش دیگری از این مطلب نوشت: ظاهرا اولاند در نخست وزیر جدید ایتالیا یک متحد برای خود یافته است. "انریکو لتا" نخست وزیر جدید ایتالیا نیز برگشت از سیاستهای دشوار ریاضتی و محرکهای رشد قوی تر را برای اروپا درخواست کرده است. اما وی آشتی جویانه تر رفتار می کند. وی بر خلاف اولاند یک جبهه گیری با مرکل را دنبال نمی کند.

دی سایت در ادامه نوشت: اولاند هم نباید چنین روندی را دنبال کند وگرنه وی نه تنها فرانسه را دچار دودستگی می کند بلکه اروپا را هم گرفتار جدایی و انشقاق می کند.   
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *