چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

نگرانی‌دانشمندان‌انگلیس‌بابت خروج‌ازاتحادیه

يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 497065
گروهی از دانشمندان برجسته بریتانیا از کمپین ادامه عضویت در اتحادیه اروپا حمایت کرده و هشدار دادند که ترک اتحادیه اروپا به تحقیقات علمی آسیب وارد خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، 13 دانشمند برنده جایزه نوبل از جمله جان گوردون، پیتر هیگز و پل نرس در نامه ای به دیلی تلگراف اعلام کردند که اتحادیه اروپا به دانشمندان اجازه می دهد تا آزادانه نقل مکان کنند و همکاری نزدیکی داشته باشند و در صورت خروج بریتانیا این وضعیت از دست خواهد رفت.

دانشمندان بریتانیایی تاکید کردند: منابع مالی اتحادیه اروپا نیز در صورت خروج بریتانیا از این اتحادیه، قطع خواهد شد. خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب کاهش منابع مالی لازم در بخش تحقیقات علمی خواهد شد و دولتهای بعدی بریتانیا بودجه تحقیقاتی کمتری نسبت به میانگین کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی و کشورهای اتحادیه اروپا خواهند داشت.

مردم انگلیس قرار است در همه پرسی 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه در خصوص ادامه عضویت 43 ساله این کشور در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند.

نظرسنجی های مختلف انجام شده نشان می دهد اختلاف نظر زیادی بین شهروندان انگلیسی درباره این موضوع وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *