يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

سیل، فساد آل سعود را افشا کرد !

سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۴۵
کد مطلب: 285286
یک پژوهشگر عربستانی دلیل ویرانی های مناطق مسکونی و تلفات جانی این کشور در اثر سیل را، واقع شدن ساختمان ها در مکان های غیر اصولی دانست که توسط شاهزادگان سعودی تصرف و بدون ضابطه به مردم عربستان فروخته شد.
به گزارش جهان به نقل از العالم،"حمزه الحسن" با اشاره به سیل اخیر که در چند منطقه عربستان خسارات و تلفات زیادی برجای گذاشت، گفت: سیل درهر نقطه ای از دنیا ممکن است جاری شود و تنها مختص عربستان نیست، اما عربستان کشوری صحرایی است که باید از قطره قطره آبی که از آسمان نازل می شود، نهایت استفاده را ببرد؛ این درحالیست که دراین کشور نه سدی هست و نه تاسیسات زیربنایی قابل توجهی که بتواند امنیت شهروندان را تامین کند، در نتیجه حوادث و فاجعه ها در جده، جیزان، نجران، تبوک، ریاض و دیگر مناطق همچنان ادامه خواهد یافت.

این پژوهشگر با اشاره به این که سیل اخیر تاکنون حدود 30 نفر را در عربستان به کام مرگ کشیده، افزود: وقوع سیل اخیر، فساد رژیم آل سعود را برملا کرد و شهروندان عربستانی شاهد این مساله هستند؛ سیل در جده، تردد در خیابان ها را مختل کرد و خانه ها ویران شدند، زیرا در اماکنی ساخته شدند که نباید ساخته می شدند، اما شاهزادگان سعودی اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و آنرا به شهروندان فروختند.

وی در ادامه گفت: مسئولان این سهل انگاری ها در عربستان مورد بازخواست قرار نمی گیرند، زیرا فساد در این کشور صرفا به طایفه و گروه خاصی محدود نمی شود و عربستان کشوری مملو از فساد است و در هرجایی آثار فساد قابل مشاهده است که با کمترین اتفاق یا اشتباهی، آثار و نشانه های فساد برملا می شود.

الحسن تصریح کرد: رژیم عربستان همواره اعلام می کند که دارایی های نفت را که طی ده ها سال به هدر رفته است، صرف زیرساخت ها در کشور کرده است، این درحالیست که می بینیم هیچ زیر ساخت واقعی در کشور وجود ندارد، نه فقط در موضوع سیل ها، بلکه خیابان ها، مدارس و مراکز درمانی و بهداشتی و بیمارستان های کشور وضعیت مناسبی ندارند و در جای جای عربستان آثار فساد به چشم می خورد، در نتیجه مساله کاملا" سیاسی است و قضیه قضا و قدر نیست.وی با اشاره به طرح ها و پروژه های عمرانی در عربستان، اظهار داشت: طرح هایی در این کشور وجود دارد که بدون برنامه ریزی بوده و میلیاردها ریال سعودی برای آن هزینه شده است که از شخصی به شخص دیگر واگذار می شود.

الحسن، تاکید کرد: همه پول ها در نهایت به جیب امرا و شاهزادگان سعودی واریز می شود و این مساله بسیار ناراحت کننده است که مردم عربستان بر روی نفت زندگی می کنند، اما مرگ های ناگوار جان آنان و کودکانشان را تهدید می کند. وی با اشاره به تراکم جمعیت و میزان مساحت عربستان گفت: مساحت عربستان دو میلیون کیلومتر مربع است و در حدود بیست میلیون نفر نیز در این کشور زندگی می کنند و تراکم جمعیت به شکلی که شاهزاده الولید بن طلال از آن به عنوان "انفجار جمعیت" یاد کرده، به هیچ وجه در عربستان وجود ندارد.

پژوهشگر عربستانی تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی، مستلزم حل و فصل مشکلات سیاسی است؛ اما رژیم کنونی حاکم بر عربستان خود عامل مشکلات در این کشور است و نمی تواند مشکلات اقتصادی و غیره را حل کند؛ با وجود حاکمیت چنین نظامی، فساد از بین نمی رود و در نتیجه قبل از تغییرات اقتصادی، باید تغییرات سیاسی در کشور رخ دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *