يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۴

خودداری اصلاح طلبان از ملاقات با رهبر انقلاب/ رد صلاحیت شوم تا اردکان هم نمی توانم بروم

شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 284678
هفته گذشته جمعی از اعضای مجمع روحانیون برای فرار از شکست در انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد دیدار با رهبری را مطرح کردند تا در آن جلسه شاید بتوانند مسیر بازگشت خاتمی را به انتخابات ریاست جمهوری فراهم نمایند.
خودداری اصلاح طلبان از ملاقات با رهبر انقلاب/ رد صلاحیت شوم تا اردکان هم نمی توانم بروم
به گزارش جهان،‌ در این جلسه هیچ کدام از حاضران به صورت فردی و یا جمعی حاضر به ملاقات با رهبر معظم انقلاب نشدند و معتقد بودند در برابر منطق محکم رهبری در قبال حوادث 88 هیچ کدام نمی توانیم استدلال کنیم و پاسخی بدهیم.

در همین حال، جمعی از اعضای مجمع مدرسین و محققین قم با محمد خاتمی دیدار داشته اند. در این دیدار از وی خواسته اند در انتخابات ولو آنکه رد صلاحیت شود شرکت کند چرا که وضع او از این که هست بدتر نخواهد شد.

خاتمی در  پاسخ آنها گفته است: "الان می توانم به اردکان بروم اما اگر بیایم و مرا رد صلاحیت کنند دیگر تا اردکان هم نمی توانم بروم."

محمد خاتمی همچنین عنوان کرده است، در این دوره چنانچه هاشمی بیاید از او با اسم حمایت می کنم در غیر این صورت از کاندیدای اصلاح طلبان با نام حمایت نکرده و تنها به این اکتفا خواهم کرد که من از کاندیدای اجماعی اصلاح طلبان حمایت می کنم.

وی تاکنون سه شکست انتخاباتی را در حمایت از معین و هاشمی رفسنجانی در سال 84 و موسوی در انتخابات 88 یدک می کشد.

آنچنان که مشرق نوشته،اعضای حزب کارگزاران در واکنش به موضع جدید خاتمی که حاضر نیست به نام از اسحاق جهانگیری حمایت کند گفته اند: "ما در سال 76 همه دارایی و توان خود را برای پیروزی خاتمی گذاشتیم و حالا که نوبت خاتمی است خود را کنار کشیده است."

اعضای حزب مشارکت هم می گویند ما بدون خاتمی هیچ شانسی برای پیروزی نداریم. اگر خاتمی نیاید ما هیچ پاسخی برای هواداران خود نداریم. باید تلاش کنیم به هر قیمت ممکن دیدار خاتمی با رهبری را سامان دهیم.

خوئینی ها در پاسخ به این ادعای مشارکتی ها گفته خاتمی نه خودش باید بیاید و نه گزینه مناسبی برای فعال کردن اصلاح طلبان است. همه باید سعی کنیم به هر قیمت ممکن هاشمی رفسنجانی را بیاوریم.  خوئینی ها پیش از این کاندیداتوری هاشمی را بازی نظام خوانده بود.

اعضای حزب منحله مشارکت در واکنش به توصیه خوئینی ها به صراحت اعلام کرده اند که با نامزدی هاشمی رفسنجانی مخالفند چرا که وی نه رای دارد و نه نماد اصلاح طلبی است. مشارکتی ها مدعی شده اند تنها فردی که می تواند 13 میلیون رای موسوی را جمع کند محمد خاتمی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمید
Iran, Islamic Republic of
پس آقایان قبول دارند موسوی بیش از 13 میلیون رای نداشت.
Iran, Islamic Republic of
عجیب اینجاست که همه اصول گرایان و سایتهای منتسب به این عزیزان به جای اینکه از نقاط قوت کاندیداهای خود و برنامه های آنان حرف بزنند و بنویسند نگران آمدن خاتمی و هاشمی هستند البته این سیاست تبلیغاتی در مجموع به نفع آقای خاتمی و هاشمی تمام خواهد شد زیرا نشان دهنده این واقعیت است که رقبای سیاسی قبول کرده اند که با آمدن هاشمی یا خاتمی آنها باید صحنه سیاسی را ترک کنند .
هر کی ریش داره که بابای من نیست!
داد بی داد سایتا برای اینه که از پررویی خاتمی در عجبن که با ایون فتنه گری چطور اومده تو صحنه./ تازه قبول نداشت انتخابات سالمه بعد داره میاد برای شروعی دو باره!
وا حیرتا
زهرا
Iran, Islamic Republic of
نه با 13 میلیون رای کاری از پیش میبرید نه با هوچی گری و دروغگویی