جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

ترکیه هم دارای نیروگاه هسته ای شد

جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب: 284663
نخست‌وزیر ترکیه و نخست‌وزیر ژاپن در آنکارا قرارداد احداث نیروگاه هسته‌ای ترکیه توسط کنسرسیوم ژاپنی-فرانسوی را امضاء کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آسوشیتدپرس نوشت: ترکیه قرارداد ساخت یک نیروگاه هسته‌ای در ساحل دریای سیاه را با کنسرسیوم فرانسوی و ژاپنی امضاء کرد. به همین مناسبت توافقنامه‌ای امروز (جمعه) طی دیدار شینزو آبه از آنکارا منعقد شد.
 

شینزو آبه در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد: "ما از طریق درس‌هایی که در حوادث و خطرات گذشته آموخته‌ایم تجربه امنیت هسته‌ای خود را به بالاترین حد رسانده‌ایم."
 
وزیر انرژی ترکیه نیز اعلام کرد که کشورش مذاکراتی را با شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی و شرکت فرانسوی آروا آغاز خواهد کرد. نیروگاه هسته‌ای 5 هزار مگاواتی در حدود 22 میلیارد دلار هزینه داشته و در سال 2023 وارد فاز اجرایی خواهد شد.
 
اولین نیروگاه هسته‌ای ترکیه در منطقه آغ‌قویو و توسط روس‌ها ساخته می‌شود. انتظار می‌رود این نیروگاه در سال 2019 وارد فاز اجرایی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *