دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲

بسیج در اوج آمادگی برای دفاع از کشور

جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 283458
جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، بسیج و نیروهای بسیجی هم اکنون در اوج آمادگی برای حماسه آفرینی و دفاع از کشور در مقابل بیگانگان هستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار سرتیب علی فضلی شین امروز جمعه در رزمایش الی بیت المقدس آذربایجان غربی، با بیان اینکه بسیج همیشه آماده حماسه آفرینی بوده و در خط مقدم حماسه قرار دارد، افزود: بسیج و بسیجیان با تبعیت از فرمایشات رهبر انقلاب، برای اجرای فرامین ولایت فقیه همیشه آماده بوده که این تلاش از سال گذشته جدی تر و با همتی مضاعف در حال پیگیری است.
 
وی از آمادگی کامل برای مقابله با معاندین و مخالفان نظام و دشمنان احتمالی، خبر داد و اظهار داشت:  آمادگی بسیجیان کشور امروز بیشتر از همه ایام انقلاب بوده و بسیجیان سراسر کشور و از جمله آذربایجان غربی در مهیا شدن و آمادگی برای پشتیبانی و احتیاط های لازم وارد ماموریت های بسیاری چه ماموریت های زمینی، چه هوایی و دریایی در سپاه می شوند.
 
سردار فضلی با بیان اینکه  فرزندان بسیجی ایران اسلامی به این قدرت و توان دست یافته اند که شب و روز از زمین و آسمان دشمنان را رصد کرده و آمادگی های خود را بر اساس مولفه های لازم حفظ و فراهم می کنند، ادامه داد: مقام معظم رهبری تناسبی را بین هویت بسیج، محرم و عاشورا ترسیم کرده و آن این است که بسیج مفتخر به پیروی از مکتب عاشوراست.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: رهبر فرزانه انقلاب بسیج را جمع فداکاری از مردم، برای حمایت و کمک به مردم معرفی کردند و هر حضوری در عرصه های دفاعی، علمی، هنری، سازندگی، سیاست، فرهنگ و کمک به مستضعفان و تولید فناوری و پیشبرد مسائل گوناگون کشور حرکت بسیج و بسیجی وار است.
 
وی یادآور شد: علت نامگذاری رزمایش های یاد شده به نام الی بیت المقدس گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردی های رزمندگان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس و به ویژه عملیات بیت المقدس و آزادسازی خاک خرمشهر از چنگال مزدوران عراقی در آستانه سالگرد این حماسه است.
 
سی و دومین رزمایش الی بیت المقدس روز جمعه با رمز محمد رسول الله و با حضور جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور و فرمانده قرارگاه امام هادی (ع) در 15 شهرستان آذربایجان غربی آغاز شد.
 
رزمایش الی بیت المقدس با حضور افزون بر 34 هزار نفر از بسیجیان گردان های عاشورا، الزهرا، امام حسین (ع) و گردان های واکنش سریع آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.
 
بسیجیان آذربایجان غربی در قالب 32 گردان بیت المقدس، 14 گردان الزهرا، 91 گردان عاشورا و قرارگاه امام علی (ع) در این رزمایش حضور دارند که با هدف ارتقای آمادگی و انسجام بسیجیان در قالب گردان ها با ساختارها و رویکردهای جدید، اجرای آموزش های دفاعی، امنیتی و مردم یاری، تمرین فراخوانی و کنترل درصد آمادگی بسیجیان و ماموریت های آنان همزمان با سراسر استان در ارومیه آغاز شد.
 
این رزمایش از روز پنجم اردیبهشت ماه در ارومیه با پذیرش و استقرار نیروهای بسیجی در لشکر 3 حمزه سید الشهدا ارومیه و سایر قرارگاه های استان آغاز شده بود و امروز نیز به صورت رسمی و با حضور مسئولان کشوری و فرماندهان سپاه شهدا آذربایجان غربی با رمز محمدا رسول الله ادامه یافت.
 
مراسم صبحگاه مشترک و سان نظامی نیز از سایر برنامه های این رزمایش بود که با حضور جانشین بسیج مستضعفین کشور و فرماندهان نظامی استان برگزار شد.
 
اجرای حرکات مختلف نمایشی توسط نیروهای بسیجی اعم از موتورسواران و رانندگان با مشارکت بسیج ورزشکاران استان از دیگر برنامه های جنبی این رزمایش است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *