جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

زمان افتتاح ادامه اتوبان امام علی (ع)

جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 282251
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به شمارش معکوس برای بهره‌برداری از بزرگراه امام علی(ع) گفت: پیش‌بینی می‌شود تا ۴۵ روز آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.
به گزارش جهان به نقل از فارس،مازیار حسینی در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر تهران از ادامه بزرگراه امام علی(از خیابان مدنی تا صالح آباد) اظهارداشت: از مرداد سال 90 ادامه پروژه بزرگراه امام علی(ع) در دستور کار شهرداری قرار گرفت.
 
وی با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص ادامه بزرگراه امام علی در شهر تهران خاطرنشان کرد:با توجه به مشکلات و همچنین توجیه اقتصادی ادامه بزرگراه امام علی(ع) به طور جدّ در دستور کار شهرداری قرار گرفت. حسینی بیان داشت: بزرگراه امام علی (ع) از ابتدای خیابان مدنی آغاز و از مسیرهای مختلف این عبور و در نهایت به بزرگراه صالح آباد (بهشت‌زهرا) خواهد رسید.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران درباره مسیر کلی بزرگراه امام علی(ع)، خاطر نشان کرد: مسیر کلی این بزرگراه از دارآباد تا بهشت‌زهرا حدود 36 کیلومتر است اما  مسیر در نظر گرفته شده که در حال حاضر در دست ساخت قرار دارد، حدود 25 کیلومتر است که از خیابان مدنی تا بهشت‌زهرا است. وی افزود: در ادامه ساخت بزرگراه امام علی(ع) با مشکلات اساسی از جمله تملک‌ زمین‌های در مسیر مواجه بودیم که با همکاری مناطق، این مشکلات برطرف شد.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: کار بسیار بزرگی در مناطق 7 ، 8 ، 13، 14 ، 15 ، 20  انجام شد که بیش از 7 هزار واحد مسکونی در ادامه بزرگراه امام علی (ع) تملک شد. وی افزود: یکی از اهداف در نظر گرفته‌شده برای ادامه بزرگراه امام علی (ع) از سوی شهرداری این بود که زندگی شرقی و غربی مردم در اولویت قرار گیرد.
 
حسینی ادامه داد: 8 لاین در بزرگراه امام علی(ع) در نظر گرفته شده است که دو لاین آن مسیر ویژه BRT بوده است. معاون فنی عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بیش از 250 هزار تن آسفالت در پروژه امام علی (ع) استفاده خواهد شد که در نوع خود، بی‌سابقه است.
 
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در 45 روز آینده بزرگراه امام علی به بهره‌برداری برسد که در این خصوص، شهرداری تهران به صورت شبانه‌روز فعالیت خود را انجام می‌دهد.حسینی تصریح کرد: هیچ مورد آبگرفتگی در طول یک سال و نیم گذشته و با توجه به بارندگی‌های شدید در بزرگراه امام علی نداشته‌ایم چرا که در این پروژه سعی شد از کیفیت کار کاسته نشود و پروژه با یک کیفیت مناسب و در نهایت با سرعت و طراحی خوب ساخته شده است.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: در ادامه بزرگراه امام علی(ع)، یکی از بزرگترین پل‌های رمپی جهتی تهران در خاوران احداث شده است که این پل‌نیز در نوع خود بی‌سابقه است. معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر بیش از 95 تا 96 درصد از کار اجرایی پروژه انجام شده است که در حال حاضر کارهای آسفالت‌کاری و روشنایی از طریق پیمانکاران انجام می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در مسیر بزرگراه امام علی(ع) بیش از 480 کیلومتر معارض ضبط شد که این موضوع نیز بسیار قابل توجه و مهم است و این در حالی است که حجم خاکبرداری در بزرگراه امام علی (ع) بسیار زیاد بوده است که بیش از 60 درصد از آمار اولیه بیشتر بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *