جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

پیشنهاد جدید اسرائیل به اسیر فلسطینی

پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 282167
مسئولان رژیم صهیونیستی با عقب نشینی از پیشنهاد تبعید اسیر فلسطینی در بند زندانهای اسرائیل اعلام کردند که سامر العیساوی در صورت گذراندن سالهای باقی مانده از محکومیت سابقش آزاد خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، یک منبع رسمی فلسطینی عنوان داشت که تعداد از نیروهای سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی مذاکراتی را با سامر العیساوی، اسیر فلسطینی که از ماه اوت تاکنون دست به اعتصاب غذا زده انجام داده اند.
 
این گروه از مذاکره کنندگان اسرائیلی به صورت مستقیم با دفتر بنیامین نتانیاهو در تماس هستند. در حال حاضر العیساوی در بیمارستان کبلان واقع در نزدیکی المرله در شرایط جسمانی سختی به سر می برد.
 
پیشتر مسئولان اسرائیلی پیشنهاد کرده بودند که العیساوی را به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا تبدیل کنند اما اکنون اعلام کردند که در صورت گذراندن سالهای باقی مانده از محکومیت سابقش آزاد می شود.
 
عیسی قراقع، وزیر امور اسیران دولت موقت فلسطین عنوان داشت: اسرائیلی ها از پیشنهاد تبعید العیساوی عقب نشینی کردند چرا که وی با این مساله مخالفت کرده است.
 
براساس پیشنهاد جدید آنها العیساوی در دادگاهی نظامی در ماه مه محاکمه می شود و سالهای باقی مانده از محکومیت سابقش باید گذرانده شود، البته قرار است شیمون پرز طی سه ماه عفو وی را صادر کند و بعد از آن العیساوی به قدس برگردد.
 
العیساوی هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکرده است، اما با دادگاه نظامی مخالف است و آن را مشروع نمی داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *