دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱
علی اسماعیلی خبر داد:

حذف بن‌کارت‌ بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب

چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 281899
سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حذف بن‌کارت‌های بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: خرید در این بخش تنها از طریق ثبت سفارش انجام خواهد شد.
به گزارش جهان، علی اسماعیلی، سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، در گفت‌‌وگو با تسنیم،‌ گفت:‌ در ضوابط نشر و حضور ناشران بین‌الملل در این دوره تغییراتی را نسبت به دوره قبل داشته‌ایم. در این دوره با حذف بن‌کارت‌های بخش بین‌الملل،‌ تسهیلاتی فراهم شده است تا سازمان‌ها و نهادها تنها از طریق ثبت سفارش اقدام به خرید کتاب  کنند.

وی تصریح کرد: بنابراین ما یارانه مربوطه را مستقیماً به حساب ناشران واریز خواهیم کرد و ناشران بین‌الملل موطف هستند به ثبت سفارش بپردازند،. دانشگاهیان و مؤسسات آموزش عالی یکی از مهمترین بخش‌های مراجعه‌کنندگان بخش بین‌الملل هستند که حذف بن‌کارت‌ها و اقدام از طریق ثبت سفارش به منظور سهولت کار و ممانعت از مشکلات بعدی صورت گرفته است.

اسماعیلی با اشاره به ناشران داخلی گفت: ضوابط حضور ناشران داخلی در نمایشگاه کتاب تهران نیز به مانند سال‌های گذشته است و اجاره بهای غرفه‌ها به مانند سال‌های گذشته بدون هیچ گونه افزایشی خواهد بود. ناشرانی که درخواست افزایش متراژ نیز داشتند،‌ تلاش کردیم انتظاراتشان را تا حدودی برطرف کنیم.

وی ادامه داد:‌ یکی از شروط ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران، ارائه 35 عنوان کتاب است که ما در این زمینه شرایط را اندکی تسهیل کردیم،‌ به این صورت که اگر ناشری شمار مجموعه آثارش به این تعداد نمی‌رسید، ولی قرارداد نشر کتاب جدیدی را در دست انجام دارد، این کتاب را نیز جزو شمارگان آثار منتشر شده محسوب کردیم تا این ناشران نیز بتوانند در نمایشگاه حضور داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *