امكان دارد كه كوثر از جهت ديگر هم باشد و آن ماجرای تولد حضرت زهرا(س) است که پيغمبر خدا در "ابطح" با عده ای نشسته بودند که ناگهان جبرئيل امین نازل شد و گفت که يا رسول الله از امشب ديگر منزل خديجه نرو و تا 40 شب عبادت کن. حضرت هم در این مدت به دیدار خدیجه نرفتند و در منزل «ام هاني» بودند. تا اینکه در شب چهلم از بهشت براي حضرت غذايي آوردند که شامل خرما، انگور و آب كوثر بود. حضرت رسول(ص) این مائده بهشتی را میل کردند و سپس به دیدار خدیجه(س) رفتند و نطفه حضرت زهرا(س) از آن ارمغان بهشتی منعقد شد.
در معنای ام ابيها مانده اند كه این يعني چه؟ اين ماندن ندارد. معنایش این است که حضرت زهرا(س) نقطه واقعي و حقيقت مركزي است.پس "فاطمة و ابوها" معنايش این ميشود كه اگر حضرت زهرا نباشد پیامبر(ص) مادر و نقطه مرکزی ندارد؛ و گویی رشته كتاب از بين رفته است.
از آن دانشمند وهابی پرسیدم: «مگر پيامبر سفارش مردم ـ و از همه بالاتر سفارش خانه وحی ـ را به مسلمانان و از جمله به رييس حكومت نکرده بود؟ مگر پیامبر(ص) نفرموده بود كه نبايد چنين تعرضي نسبت به افراد بشود؟» این جملات را که گفتم ماندند و چاره ای جز قبول نداشتند چون نقل از پيامبر(ص) و از کتب خودشان مي خواندم
قرار شد كه وجود اين حضرات را به حسب ذاتي و واقعي، وجودي بدانيم كه خارج از متعارف ماست مسأله حل می شود.
توصیه ما به برادران سنی هم این است که اگر مقداري لطف كنند و بنشينند و مذاکره کنند و گوش شنوا داشته باشند، میبینند مصححهایی که برای خود آماده كرده اند حتی بر مبنای کتب خودشان درست نیست
مسجد الحرام بروم ايراني ها دورهام كردند كه ما با شما میآییم چون ممکن است اذيتتان بكنند! اما وقتی رفتیم ديديم که نتيجه عكس شد و يك شيخي صدا زد که: "جاء العالم... جاء ابن رسول الله..." و تعدادی از خادمين حرم آمدند و ما را با اسكورت عجيبي طواف دادند.
در تواريخ آمده است که امام حسین(ع) خواب بودند و آفتاب روي صورت ایشان افتاده بود، حضرت زينب(س) چادرش را مي آورد و جلوي آفتاب را مي گيرد كه صورت برادر آفتاب نخورد. اميرالمومنين(ع) اين منظره را مي بيند منقلب مي شود. به حضرت مي گويند: چرا منقلب شديد؟ مي گويد: يادي از روز كربلا كردم
كرد. آنقدر دعا کرد تا اينكه سحر شد ولی براي ما دعا نكرد بلکه دیگران را مقدم داشت. علت را سؤال کردم و در جواب من فرمود: "الجار ثم الدار" يعني ما بايد دعا را ابتدا براي ديگران بخوانيم و بعد برای خودمان. اين معرفت را مي رساند. اينها نشان دهنده معرفت ايشان به خالقش بود. هر کس ذات حضرت حق را به اندازه معرفتش مي پرستد و اینگونه دعا، میزان معرفت بی نظیر آن حضرت را نشان میدهد.