يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

برنامه هیئات مذهبی تهران در فاطمیه

پنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 352753
همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س)، هیئات مذهبی با تجمع در برخی از میادین شهر تهران و دیگر استان‌های کشور به اقامه عزا می‌پردازند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم، حضرت صدیقه طاهره(س)، هیئات مذهبی شهر تهران امروز، ۱۴ فروردین ماه، با تجمع در برخی از میادین شهر به اقامه عزا می‌پردازند. براساس برنامه‌های اعلام شده برنامه بزرگ و گسترده ای ساعت ۱۰:۳۰ روز پنجشنبه در میدان امام حسین(ع) در سوگ حضرت فاطمه زهرا(س) توسط شهرداری تهران برقرار خواهد شد که در آن علی قربانی، مجید بادکوبه، حاج امیر احمدی و سیدمهدی حسینی به مداحی خواهند پرداخت.

همچنین برنامه دیگری در میدان فاطمی(جهاد) از ساعت ۱۳ با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم صدیقی و با مداحی مرتضی طاهری، عبدالرضا هلالی، مهدی مختاری و روح الله بهمنی برگزار خواهد شد. همچنین تجمع بزرگ فاطمیون نیز عصر امروز ساعت ۱۶:۳۰ در سعادت آباد، میدان شهید تهرانی مقدم(کاج) با مداحی میثم مطیعی، امیر عباسی و مهدی ابراهیمی و سخنرانی حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی نیز برپا خواهد شد. میدان بهارستان و میدان ابوذر(فلاح) نیز از ساعت ۱۰ امروز میعادگاه عاشقان به خاندان عصمت و طهارت است.

علاوه بر تهران، دیگر شهرهای ایران نیز غرق ماتم است. هیئات مذهبی در شهر مقدس مشهد از ساعت ۹:۳۰ امروز با تجمع در حرم مطهر رضوی به اقامه عزای مادر سادات(س) پرداختند. این برنامه که با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی و ذکر مصیبت توسط مداحان همراه است تا هنگام اقامه نماز ظهر در صحن انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.

شهر مقدس قم نیز در هفته جاری برنامه‌های متعددی را متناسب با این ایام برگزار کرده است. شب گذشته، ۱۳ فروردین ماه، صالحی خوانساری در شبستان امام خمینی(ره) حرم به ذکر قسمتی از سیره حضرت زهرا(س) پرداخت و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) نیز مشتاقان را با شرح مصائب حضرت زهرا(س)، با رنج‌های دردانه نبی اکرم(ص) آشنا کردند. امروز صبح نیز مراسم راهپیمایی عرض تسلیت تا حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با حضور مردم و علما برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *