شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

دلایل کناره گیری قاضی دادگاه مبارک

يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 281305
یکی از تحلیلگران مصری با اشاره به کناره گیری قاضی دادگاه حسنی مبارک و واگذاری پرونده محاکمه دیکتاتور مخلوع به دادگاه استیناف به دلایل آن پرداخته است.
 به گزارش جهان به نقل از مهر، احمد علیبه تحلیلگر سیاسی مصری در گفتگویی با شبکه روسیاالیوم گفت: همه، کناره گیری قاضی دادگاه حسنی مبارک، فرزندان، وزیر کشور رژیم سابق و برخی دیگر از اعضای رژیم به سبب دخالت در قتل تظاهرات کنندگان در انقلاب 25 ژانویه را در سال 2011 داشتند.
 
علیبه تاکید کرد: علت این پیش بینی به دو علت است؛ نخست اینکه قاضی ظرف روزهای آینده باید مورد عمل جراحی قرار گیرد و دیگر اینکه وی رئیس همان دایره ای که درباره موضوع مشهور "جمل"(حمله اوباش شترسوار) حکم به برائت همه متهمان داد.
 
تحلیلگر مصری درباره تفاوت میان این دادگاه و دادگاه سابق مبارک و اعضای رژیمش گفت: دادگاه قبلی در دوره سلطه شورای نظامی برگزار شد که بسیاری آن را با رژیم مرتبط می دانستند و دادگاه فعلی در دوره سلطه جدید که خواستار ارائه ادله جدید و واقعی در این باره است برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *