چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

چرا افراد چاق برای کاهش وزن مشکل دارند؟

چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 280617
پژوهش‌ها حاکیست: به دلیل این‌که روند تغییر و دگرگونی ذخیره چربی و کاهش آن در افراد چاق، کندتر از افراد معمولی است، افراد چاق در کاهش وزن دچار مشکل هستند.
 به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محققان آمریکایی بر اساس یافته‌های پژوهشی خود دریافتند: جابجایی چربی از بافت‌های چرب در افراد چاق به مرور کاهش پیدا می‌کند و بر میزان چربی‌های ذخیره شده در بدن آن‌ها سال به سال افزوده می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد: به طور میانگین در طول عمر 10ساله یک سلول چربی، چربی‌ها 6 بار جایگزین می‌شوند که طی این فرایند ذخیره چربی و جابجایی آن تعدیل می‌شود.

محققان می‌گویند: در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که ذخیره سازی بالای چربی و انتقال و جابجایی کند آن در افراد چاق، تجمع چربی‌ها را در بافت‌های چربی تسهیل می‌کند.

آن‌ها می‌افزایند: همین امر باعث افزایش یا حفظ چربی‌های مازاد در بدن افراد چاق می‌شود، به همین دلیل به والدین توصیه می‌شود که از ابتدا مراقب رژیم غذایی کودکان خود باشند تا دچار چاقی و مشکلات کاهش وزن نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *