جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

یونان از طلبکارش آلمان غرامت می خواهد

دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 280311
یک روزنامه یونانی نوشت که دولت این کشور قصد دارد از آلمان به دلیل زیان‌های جنگ جهانی دوم، درخواست غرامت کند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبری «یورونیوز»،‌ روزنامه یونانی «تو ویما» روز یکشنبه اخبار جدیدی در مورد موضوع دریافت غرامت جنگ جهانی دوم از آلمان منتشر کرد. گزارش 80 صفحه‌ای کمیسیون ویژه وزارت دارایی یونان هنوز به‌دست این روزنامه نرسیده است. اشپیگل نیز نوشت که شاید مبلغ درخواستی بیش از 160 میلیارد یورو باشد.

با توجه به بحران مالی یونان، جای تعجب نیست که این بحث طولانی در مورد بدهی‌های آلمان به یونان دوباره داغ شده است. برای بسیاری از یونانیان، خسارات انسانی و مالی که رژیم نازی طی جنگ دوم جهانی به یونان وارد کرد، بسیار گسترده است و مردم یونان حق دارند تقاضای جبران این خسارت را بکند.

یونانی‌ها از سیاست مقامات اتحادیه اروپا درباره یونان و به ویژه «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان بسیار ناراضی هستند و بارها با برگزاری تظاهرات خشم خود را از سیاستهای ریاضت اقتصادی و فشارهای اتحادیه اروپا و آلمان ابراز کردند.

شایان ذکر است طی سال های اخیر با تصویب اتحادیه اروپا کمک های مالی بسیاری از طریق بانک های آلمانی به دولت یونان شده و از تاریخ سررسید بسیاری از این وام ها مدت ها گذشته و دولت یونان توان بازپرداخت بدهی هایش را ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *