دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

رابطه مصرف گوشت قرمز و ناراحتی قلبی

دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 280300
نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است، ترکیبی که به وفور در گوشت قرمز یافت شده و به عنوان مکمل به نوشابه های انرژی زا افزوده می شود، خطر بروز بیماری های قلبی وسخت شدگی عروق را افزایش می دهد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، این مطالعه نشان می دهد که باکتریی که در سیستم گوارشی انسان زندگی می کند، این ترکیب را که "کارنیتین" نام دارد، می سوزاند و آن را به ترکیبی موسوم به TMAO تبدیل می کند؛ ترکیبی که تحقیقات پیشین نشان داده بود بروز بیماری قلبی را در انسان افزایش می دهد.

علاوه بر این، محققان دریافتند رژیم غذایی سرشار از کارنیتین موجب رشد باکتری سوخت و ساز دهنده کارنیتین شده که آن نیز به نوبه خود با تولید میزان بیشتری TMAO مشکل ساز می شود.

پژوهشگران به سرپرستی دکتر استنلی هیزن از موسسه تحقیقات لرنر دانشگاه کیس وسترن ریزرو،  میزان کارنیتین و TMAO را در افراد همه چیز خوار و گیاه خوار، اندازه گیری و داده های بالینی دو هزار و 595 بیمار تحت درمان قلبی را مورد بررسی قرار دادند.

این محققان تاثیراتی را که رژیم غذایی دارای کارنیتین بر قلب دارد بر روی موش های طبیعی و موش هایی که میکروب روده ای شان سرکوب شده بود، بررسی و کشف کردند TMAO سوخت و ساز کلسترول را در سطوح متعددی تغییر می دهد و توانستند به این شیوه چگونگی بروز مشکل ناشی از چنین رژیم غذایی را توضیح دهند.

پژوهشگران دریافتند افزایش میزان کارنیتین در بیماران افزایش خطر بروز بیماری قلبی و عروقی را و دیگر رویدادهای عروقی مهم از جمله سکته قلبی، سکته مغزی و  مرگ را پیش بینی می کند اما این امر فقط در بیمارانی که همزمان میزان TMAO نیز در بدنشان بالا بود امکان پذیر است.

در حالی که کارنیتین به طور طبیعی در گوشت قرمز از جمله گوشت گوساله، بره، گوسفند و اردک وجود دارد اما یکی از مکمل های غذایی است که به شکل قرص نیز به فروش می رسد و همچنین یکی از ترکیبات رایج موجود در نوشابه های انرژی زاست.

نتایج این تحقیقات درنشریه Nature Medicine منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *