دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

خبرهای تازه از مسکن ویژه تهران

يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 280006
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران از نهایی شدن قیمت مسکن ویژه تهران خبر داد.
به گزارش  جهان به نقل از واحد مرکزی خبر ،‌ به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ فریبرز واحدی گفت: زیربنای هر واحد مسکن ویژه تهرانسر 105 متر مربع خالص و 147 متر ناخالص شامل پارکینگ ، مشاعات و انباری است که در بلوکهای کم تراکم احداث شده است.

وی افزود: قیمت نهایی در هفته آخر فرودین اعلام خواهد شد.

وی گفت : امکان بازدید از واحدهای نمونه مسکن ویژه تهران فراهم است و متقاضیان می توانند به زودی از این واحدها بازدید کنند.

واحدی علت تاخیر در بازدید از واحد های نمونه را تغییر برخی از مشخصات این واحدها و اضافه شدن برخی امکانات ذکر کرد.

واحدی در باره زمان تحویل واحدهای مسکن ویژه تهرانسر گفت: تحویل واحدهای مسکن ویژه از شهریور آغاز خواهد شد و شاید برخی از واحدها را بتوانیم در خرداد نیز تحویل دهیم.

وی با اعلام اینکه قیمت گذاری نهایی مسکن ویژه تهران بر اساس قیمت زمین و مصالح ساختمانی در سال 91 و پایین تر از قیمت منطقه تعیین شده است ، افزود: قیمت مسکن ویژه قطعی و بدون تغییر است و قراردادهای مربوط با پیمانکاران به صورت دوجانبه مبادله و تلاش شده است که ارزش افزوده ناشی از هرگونه تغییرات قیمتی به نفع متقاضیان مسکن ویژه باشد.

واحدی با بیان اینکه در ساخت مسکن ویژه تهران هیچ نوع تسهیلات دولتی و یارانه ای در نظر گرفته نشده و این نوع ساخت و ساز با آورده متقاضیان است ، گفت : با توجه به نظر مساعد وزیر راه و شهرسازی قرار شده است اقساط آخر مسکن ویژه به صورت دوره طولانی تر و با رقمی نزدیک یک میلیون تومان از متقاضیان گرفته شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از تامین زیرساختهای مسکن ویژه تهران خبر داد گفت: با توجه به اینکه مسکن ویژه در بافت شهری تهران احداث شده است مشکلی در زمینه زیرساختها نداریم، با این وجود در این پروژه بخشی را به طور متمرکز برای سرانه های تجاری خدماتی و آموزشی پیش بینی کرده ایم.

همچنین ساکنان آینده مسکن ویژه تهران می توانند از برخی امکانات شهرکهای منطقه نظیر شهرک هواپیمایی استفاده کنند.

واحدی با بیان اینکه نام نویسی مسکن مهر تهران پایان یافته است ، گفت: در حال حاضر امکان ثبت نام در مسکن ویژه تهران وجود دارد و به صورت اینترنتی است که مورد استقبال شهروندان تهرانی قرار گرفته است و در روزهای آخر سال قبل روزانه صد تقاضا در سامانه مسکن ویژه تهران ثبت شده است و ادامه ثبت نام ها از 17 فروردین به بعد است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران همچنین از واگذاری  50 هزار مسکن مهر استان تهران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این واحدها در شهرهای رباط کریم، فیروزکوه، دماوند و شهر جدید پرند است.

نام نویسی مسکن مهر پردیس ادامه دارد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس هم  از ادامه نام نویسی مسکن مهر شهر جدید پردیس در سال جاری خبر داد و گفت: تحویل این مسکن ها از شهریور آغاز می شود.

سید مهدی هدایت درباره زمان واگذاری مسکن مهر پردیس گفت : در دولت دهم ساخت حدود 93 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس آغاز شده  که 13 هزار واحد از این 93 هزار واحد در سال 90 بوده و 80 هزار واحد هم در خرداد پارسال آغاز شده است.

وی گفت: 7 هزار واحد از این 13 هزار واحد مسکن مهر اولیه پردیس در دو مرحله با حضور رئیس جمهور تحویل مردم شده است و 6 هزار واحد باقیمانده آن هم تا شهریور تحویل متقاضیانی که پیش از این نام نویسی کرده اند و قرارداد پیش فروش با آنها منعقد شده است ، واگذار خواهد شد.

وی در باره دلیل تاخیر واگذاری این واحدها گفت : هنوز خدمات زیربنایی این واحدها تکمیل نشده است و اگر دستگاههای خدمات رسان بتوانند خدمات زیربنایی را زودتر تکمیل کنند ، می توانیم این 6 هزار واحد را حتی تا تیر ماه تحویل دهیم.

هدایت در مورد ساخت 80 هزار مسکن مهر پردیس که در خرداد و تیر پارسال آغاز شده است ، نیز گفت: تحویل پروژهای دره بهشت، کوزو و طرح های انبوه سازان هم از شهریور آغاز می شود و تا آخر سال طول خواهد کشید و متقاضیانی که آورده شان را تکمیل کرده اند به زودی قرارداد پیش فروش نهایی دریافت می کنند.

هدایت در مورد تامین زیرساخت های این 80 هزار واحد نیز گفت: چون مجموعه وزارت راه شهرسازی خدمات زیربنایی و روبنایی این پروژه ها را تامین می کند مشکل زیرساخت در این 80 هزار واحد نداریم و تامین خدمات عمومی یعنی هم زیربنایی و روبنایی از روند پیشرفت فیزیکی پروژه ها جلوتر افتاده است و در این طرح ها فقط وظیفه وزارت نیرو تامین آب و برق پای طرح هاست و شبکه های داخلی اعم از آب فاضلاب و برق  را شرکت عمران شهر جدید پردیس تامین کرده است.

وی در مورد تامین گاز مسکن مهر پردیس هم گفت: وزارت نفت همکاری خوبی دارد و در مورد تامین گاز مسکن مهر پردیس مشکلی نداریم.

هدایت در باره قیمت واحدهای مسکن مهر پردیس گفت: بحث قیمت مسکن مهر پردیس بر اساس بخشنامه سال 91 وزارت راه و شهرسازی در باره الحاقی قراردادها بوده است و افزایش قیمتی جدیدی در سال 92 نخواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دقیقا امروز نزدیک به سیصد نفر از متقاضیان در اعتراض به عملکرد ایشان و سازمان ملی مسکن و شهرسازی مقابل این سازمان تجمع اعتراضی کردند که ظاهرا خبری از آن در اختیار شما نیست!!!