دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

در جلسه امروز ایران و 5+1 چه گذشت؟

جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب: 279731
معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفته که در گفتگوهای فردا با گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان، انتظار می‌رود که طرف مقابل دیدگاههای تکمیلی خود را در مورد پیشنهادهای ایران ارائه کند.
در جلسه امروز ایران و 5+1 چه گذشت؟
به گزارش جهان به نقل از تسنیم ، علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در گفتگو با خبر 21 سیما در مورد روز اول مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 در آلماتی قزاقستان اظهار داشت: همان طوری که می دانید امروز دور دیگری از گفتگوهای ایران و 1+5 در آلماتی برگزار شد و در این دور از مذاکرات ایران پیشنهادهای مشخص و راه گشایی را  برای پیشرفت و روند گفتگو ها ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: چند ماه گذشته ایران طرح جامعی را به عنوان "طرح مسکو" در مذاکرات مسکو ارائه کرد و این طرح در ابعاد مختلف روند گفتگوها مبانی و چارچوب هایی که لازم است در این گفتگو ها باشد، دیده شده بود.

باقری افزود: بر این اساس در برنامه عملیاتی امروز پیشنهادهای ایران از سوی دکتر جلیلی ارائه شد که این پیشنهادهای مشخص  می تواند گام های مثبتی را برای پیمودن مسیری که در طرح جامع ما مسکو بود را ارائه و تبیین کند لذا تاکید شد گام هایی که دوطرف بر می دارند باید متقابل و هم زمان، هم جنس و هم وزن باشد.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خاطرنشان کرد: در جلسه امروز بر این نکته تاکید شد که باید گام هایی که دو طرف بر می دارند به عنوان بخشی از راه حل جامع باشد نه اینکه در کنار آن یا جدا از آن باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس عصر امروز نمایندگان 6 کشور ابهامات و سوالات خود را در مورد پیشنهادات ایران مطرح کردند که دکتر جلیلی به طور تفصیل به آنها پاسخ داد و آنها از این فرصت مجدد استفاده کردند و ابعاد و زوایای این برنامه عملیاتی را توضیح دادند.

باقری افزود: در حاشیه این اجلاس گفتگو ها و دیدارهایی با نمایندگان برخی از کشورهای مذاکره کننده صورت گرفت و عصر امروز ملاقات خوبی با وزیر خارجه چین داشتیم و امشب نیز بعد از دومین دور مذاکرات با معاون وزیر خارجه روسیه ملاقات داشتیم.

معاون دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان ادامه داد: احتمال دارد این دیدارهای دوجانبه ادامه پیدا کند و انتظار داریم دور گفتگوها فردا هم صورت بگیرد تا در گفتگوهای فردا طرف مقابل دیدگاههای تکمیلی خود را در مورد پیشنهادهای ایران ارائه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *