جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

"رئیس جمهور بعدی نباید قانون‌گریز باشد"

چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 279366
عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص ویژگی های رئیس جمهور بعدی گفت: قانون گریزی، ایستادگی در برابر قانون، استبداد فردی، برخورد نامناسب با نیروهای اصلی انقلاب و عدم ارتباط مناسب با علما ومراجع از معایب مدیریتی احمدی نژاد است که نباید در رئیس جمهور بعدی دیده شود.
به گزارش جهان جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مشهد مقدس مبنی بر اینکه رئیس جمهور آتی باید محاسن رئیس جمهور قبلی را داشته و از معایب آن دور باشد، گفت: در هر صورت احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری محاسنی داشت که از جمله آن می‌توان به روحیه انقلابی، ایستادگی در برابر نظام سلطه، حضور در مناطق محروم و کار شبانه روزی خصوصا در دولت نهم اشاره کرد که  که برای دولت بعدی هم لازم است.

 عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه احمدی‌نژاد در دوران مدیریتش معایبی داشت که رئیس جمهور بعدی نباید این معایب را داشته باشد اظهار داشت: محاصره شخص رئیس جمهور توسط حلقه انحرافی باعث شد جریان فتنه‌ای در مجموعه دولت شکل بگیرد که از نقاط ضعف احمدی‌نژاد است، جریان فتنه‌ای که اسلام را با زبان خود تعریف می‌کند و هدفش فقط رسیدن و ماندن در قدرت است.

وی قانون‌گریزی و ایستادگی درمقابل قانون را مهمترین عیب احمدی‌نژاد دانست و گفت: استبداد فردی، برخورد نامناسب با نیروهای اصلی انقلاب و عدم ارتباط مناسب با علما و مراجع را از دیگر معایب مدیریتی احمدی نژاد است از نگاه من نقاط ضعفی که رهبری فرمودند شامل این موارد است که نباید رئیس جمهور بعدی داشته باشد.

جهانگیر زاده مصافحه و نامه احمدی نژاد در مراسم مرحوم چاوز را به دلیل قطع رابطه احمدی‌نژاد با مراجع دانست و گفت: متاسفانه رئیس جمهور به جای بیان واقعی مشکلات و حل آنها مثل حل بیکاری و افزایش نرخ‌ها با دادان آمارهای که با واقعیت اجتماعی منافات داشت صداقت لازم را زیر سوال برد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اینکه وعده‌های فراوانی در دولت نهم و دهم داده شده اظهار داشت: مثلا احمدی نژاد دراستان آذربایجان غربی وعده‌‌هایی داده است که برای تحقق این وعده‌ها نیاز به طی شدن 8 تا 9 دوره ریاست جمهوری است.

جهانگیر زاده با بیان اینکه رئیس جمهور بعدی باید فارغ از این معایب باشد ادامه داد: علاوه بر اینها رئیس جمهور آتی باید به دور از وابستگی به هرگونه جریان سیاسی، قبیله‌ای و فرقه‌ای باشد و تبعیت از قانون و رهبری لازمه اداره بهتر کشور است.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه حلقه انحرافی دست از سراحمدی نژاد نخواهد کشید تصریح کرد: این اقدامات احمدی نژاد نه تنها باعث نا امیدی نیروهای علاقه‌مند شد بلکه موجب خوشحالی دشمنان خارجی نیز گردید به طوری که اخیرا شنیده شده است که حلقه انحرافی قرار است در روزهای پایانی فروردین با هزینه بیت المال یک میتینگ تبلیغاتی و انتخاباتی در یکی از ورزشگاه‎های بزرگ تهران برگزار کند و وعده دروغین بهار را به جای بهار زلال و واقعی انقلاب عرضه کند.

وی در پایان تصریح کرد : مطمئنا مجلس رفتار آقای رئیس جمهور را رصد می‌کند و پیش بینی می‌کنم چانچه رفتاری بر خلاف قانون عمل شود مجلس وارد خواهد شد و از ابزار قانونی استفاده خواهد کرد زیرا قانون راه برخورد با متخلفان را به وضوح نشان داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *