جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

نوروز 92 بیشترین تردد به کدام سمت بود

پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۱۶
کد مطلب: 278727
رئیس پلیس راهور کشور گفت: نوروز 92 بیشترین ترددهای جاده‌ای به سمت مشهد بود و اتوبان‌های تهران- کرج و تهران- قم پرترددترین مسیرها بودند و خراسان رضوی رکورددار کاهش تصادفات جاده‌ای بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم ، سردار اسکندر مومنی، امروز هفتم فروردین ماه، در مراسم بازدید از قرارگاه پلیس راه خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوروز 92  مسیرهای منتهی به شهرهای سیاحتی و زیارتی بیشترین حجم تردد را داشتند و بیشترین ترددهای جاده‌ای به سمت مشهد بوده  و پس از آن اتوبان‌های تهران- کرج و تهران- قم پرترددترین مسیرها بودند

وی افزود: طبق آمارها بیشترین میزان تصادفات در ساعت 12 ظهر تا 16 اتفاق می‌افتد، بسیاری از رانندگان، تجربه سفرهای جاده‌ای را ندارند و بعد از صرف ناهار اقدام به رانندگی می‌کنند که این امر سبب افزایش میزان تصادفات و حوادث رانندگی در این ساعات می‌شود،‌ واژگونی خودرو، بیشترین آمار تصادفات و سوانح را در نوروز امسال به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهور کشور با تاکید بر اینکه خراسان رضوی رکورددار کاهش تصادفات جاده‌ای است،ادامه داد: در نوروز 92 آمار تصادفات در خراسان رضوی، کاهش 26 درصدی داشته است که این رقم از میانگین هفت درصدی کشوری بیشتر است.

سردار مومنی در خصوص راهکارهای کاهش تصادفات خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به حجم بالای خودروها، کنترل آن‌ها به روش‌های سنتی ممکن نیست و باید از سیستم‌های هوشمند برای این مساله استفاده کرد.وی از رانندگان خواست تا با آرامش رانندگی کنند و بعد از هر دو ساعت رانندگی، 15 دقیقه استراحت کنند.

وی در خصوص 13 فروردین و روز طبیعت گفت: از مردم تقاضا داریم در این روز از فضاهای تفریحی و تفرجگاه‌های نزدیک محل سکونت خود استفاده کنند، رویکرد پلیس در روز 13 فروردین، سفرهای درون‌شهری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *