يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

ادامه اعتصاب کارکنان بی‌بی‌سی +عکس

پنجشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۳۶
کد مطلب: 277777
بر اساس اعلام دو اتحادیه صنفی رسانه ها در انگلیس، اکثر کارکنان بنگاه سخن پراکنی بریتانیا (بی بی سی) در اعتراض به تعدیل اجباری نیرو و شرایط دشوار کاری مجددا به برگزاری اعتصاب عمومی رای مثبت دادند.
جهان نيوز - عبدالله الماسی: حدود 61 درصد از کارکنان عضو اتحادیه ملی روزنامه نگاران (ان یو جی) و 56 درصد از کارکنان عضو اتحادیه ˈبکتوˈ از برگزاری اعتصاب حمایت کرده اند.

همچنین بیش از 80 درصد از کارکنان ˈبی بی سیˈ که در این دو اتحادیه صنفی عضو هستند، علاوه بر اعتصاب از دیگر روش های اعتراض صنفی نیز حمایت کرده اند.

ˈگری موریسیˈ دبیرکل اتحادیه صنفی ˈبکتوˈ روز چهارشنبه گفت: کارکنان ˈبی بی سیˈ با رای خود به اعتصاب با تلاش های مدیران این بنگاه برای تعدیل نیرو مخالفت کردند.

ˈمیشل استانیستریتˈ دبیرکل اتحادیه ملی روزنامه نگاران نیز مدیران بنگاه ˈبی بی سیˈ را به عدم تعامل مناسب با کارکنان برای رفع نگرانی های آنان متهم کرد و گفت: برای ما راهی جز پیگیری خواسته های صنفی از طریق اعتصاب باقی نمانده است.



تاریخ برگزاری اعتصاب سراسری توسط کارکنان ˈبی بی سیˈ روز پنجشنبه اعلام خواهد شد و انتظار می رود در اعتصاب آتی علاوه بر نیروهای خبری، کارکنان فنی و اداری نیز شرکت کنند.

یک سخنگوی ˈبی بی سیˈ در بیانیه ای گفت: ما در هفته های اخیر جلسات سازنده ای را با اتحادیه های صنفی برگزار کردیم ولی سیاست ما در مورد تعدیل اجباری بخشی از نیروها، بدون تغییر باقی مانده است.

وی افزود: ما مجبور هستیم صرفه جویی کنیم و برگزاری اعتصاب تاثیری بر برنامه های صرفه جویی ما نخواهد داشت.

جمعی از کارکنان بخش خبر ˈبی بی سیˈ روز 18 فوریه (30 بهمن) به مدت 24 ساعت دست از کار کشیدند که این اقدام باعث ایجاد اختلال در بسیاری از برنامه های رادیویی و تلویزیونی شد.

بر اساس طرح تعدیل اجباری نیرو در بنگاه سخن پراکنی ˈبی بی سیˈ، بیش از دو هزار نفر باید طی پنج سال آینده اخراج شوند. اتحادیه ملی روزنامه نگاران انگلیس اعلام کرد که از سال 2004 میلادی تاکنون نیز بیش از هفت هزار نفر از کارکنان ˈبی بی سیˈ تعدیل شده اند.

بر اساس اعلام اتحادیه ˈان یو جیˈ، سری جدید تعدیل نیرو، ادارات ˈبی بی سیˈ در اسکاتلند و انگلیس، سرویس جهانی و شبکه آسیایی این بنگاه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بنگاه ˈبی بی سیˈ در راستای اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی دولت و کاهش بودجه، برنامه تعطیلی تعدادی از شبکه های رادیویی و همچنین وب سایت های بخش جهانی خود را پیگیری می کند که این برنامه در نهایت منجر به بیکاری بیش از دو هزار نفر خواهد شد.

این بنگاه در سال جاری علاوه بر مشکلات اقتصادی و صنفی، با افشاگری های گسترده در مورد فساد اخلاقی تعدادی از مجریان سابق و فعلی خود، بویژه پرونده جنجالی ˈجیمی ساویلˈ، با یکی از بزرگترین بحران های دوران حیات خود مواجه شد و ˈجورج انتویستلˈ مدیرکل آن نیز در پاییز امسال از سمت خود استعفا کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *