جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۲

رانندگی خانم​ها بهتر است/ این بار خبری از 'بهار' و انتخابات نبود

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 277481
رئیس​جمهور همچون سال​های گذشته در یک برنامه تلویزیونی، توصیه​هایی را برای سفرهای نوروزی شهروندان مطرح کرد و طی آن، رانندگی زنان را بهتر از مردان خواند.
رانندگی خانم​ها بهتر است/ این بار خبری از
به گزارش جهان، وي در پاسخ به سوالي که نظر وي را درباره تفاوت رانندگي زنان و مردان جويا مي​شد، گفت: رانندگي خانم​ها بهتر است و در كارشان دقيق‌ترند البته بايد توجه داشت كه در رانندگي فقط جسارت حادثه خلق نمي‌كند بلكه احتياط بيش از حد نيز حادثه‌آفرين است

رئيس​جمهور شب گذشته (دوشنبه شب) در برنامه زنده تلويزيوني سفر بخير شبكه سه سيما، برخلاف برخي سال​هاي گذشته که کناياتي سياسي مطرح مي​کرد، نه انتقادي به مجلس کرد و نه حتي از «بهار» با طعم شعارهاي انتخاباتي، حرفي به ميان آورد.

او از کاهش تصادفات جاده​اي علي رغم افزايش توليد خودرو و تعداد آنها در خيابان​هاي کشور،  هوش متوسط و خوب مردم در رانندگي، توجه به ‌ فرهنگ‌سازي و كنترل‌هاي پليسي، افزايش سرعت در تغيير رفتار رانندگان و ... سخن گفت.

رئيس قوه مجريه به ارتقاء استانداردهاي خودرو، رفع نقاط حادثه‌خيز در كشور، تغيير مدل حمل و نقل و تجهيز جاده به علائم راهنمايي و رانندگي، اصلاح مشخصات هندسي جاده‌ها و توسعه اورژانس جاده‌اي در كشور، نيز اشاره و اظهار اميدواري كرد كه در طول برنامه 5 ساله پنجم ايران خود را در زمينه كاهش تصادفات و تلفات جاده‌اي به روز دنيا برساند.

سپس تصاوير چند صحنه تصادف از سوي شبكه 3 سيما براي رئيس پخش شد، که احمدي​نژاد پس از آن گفت:‌ در زندگي هم سقوط‌ها با غفلت‌هاي كوچك آغاز مي‌شود، خيلي‌ اوقات انسان در پي سقوط فرصت جبران دارد اما در حوادث رانندگي ممكن است ديگر فرصت جبران وجود نداشته باشد.

رييس جمهور در پاسخ به اين سوالي درباره كيفيت خودروها توليدي داخل كشور گفت: به اين مسأله نبايد به صورت صفر و يا صددرصدي نگاه كرد بايد توجه داشت كه روند رو به رشدي را طي مي‌كنيم البته هيچ وقت از وضع موجود راضي نيستيم بهترين شرايط، شرايطي است كه همه مردم داراي خودروي كاملاً امن و با بهترين تجهيزات باشند و هيچ حادثه‌اي رخ ندهد. با توجه به شرايط موجود كشور، سرعت رشد كيفيت خودروها پيشرفت خوبي داشته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال كه اگر شما مأمور پليس راهنمايي و رانندگي بوديد و راننده متخلف را مشاهده مي‌كرديد چه برخوردي با وي داشتيد، گفت: وقتي مسئوليت جان رانندگان از جمله همان راننده متخلف با کسي باشد، نبايد اغماضي صورت گيرد بايد توجه داشت كه شديدترين تصادفات زماني اتفاق مي‌افتد كه خودروها با سرعت آزاد حركت كنند ولي اگر خودروها پيوسته و پشت سر هم حركت كنند ايمني خواهند داشت.

رييس جمهور در پاسخ به اين سوال كه از نظر شما رانندگي خانم‌ها بهتر است يا آقايان گفت: رانندگي خانم ها بهتر است و خانم‌ها در كارشان دقيق‌ترند البته بايد توجه داشت كه در رانندگي فقط جسارت حادثه خلق نمي‌كند بلكه احتياط بيش از حد نيز حادثه‌آفرين است.

احمدي‌نژاد در خصوص هزينه‌هاي بيمه براي تصادفات و اينكه ايران در زمينه بيمه از كشورهاي ديگر مقداري عقب است، گفت: اين مسأله درست است چرا كه اقتصاد ما اقتصاد دولتي بوده و حتي بيمه‌ها از دولت پول مي‌گرفتند. نگاه اقتصادي بر بخش‌هاي اقتصاد دولتي، حاكم نبود، اما در حال حاضر به سمت اقتصاد مردمي يا همان نگاه درست بر اقتصاد كشور حركت مي‌كنيم.

دكتر احمدي‌نژاد تأكيد كرد: شركت‌هاي بيمه مي توانند در كنترل‌ها و جلوگيري از تصادفات سرمايه‌گذاري كنند، مثلاً با نصب دوربين در جاده‌ها، فرهنگ‌سازي و ساخت زيرساخت‌ها اقدامات لازم را به عمل آورند و مطمئناً اگر در اين بخش بطور مثال 2 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري كنند بيش از اين رقم، تصادفات براي آنان كاهش مي‌يابد.

در پايان اين برنامه مجري با پرسيدن چند كلمه از رييس جمهور از وي خواست كه نظر خود را به صورت مختصر در مورد اين كلمات بيان كند كه رييس‌جمهور نيز اينگونه پاسخ داد.

قانون؟ نظم و سلامتي.

سفر؟ نشاط و سرزندگي.

همسر؟ همه اميد و زندگي.

جريمه؟ تلخ و شيرين.

رانندگي؟ يك ضرورت و البته نشاط‌آور و لذت‌بخش.

جاده؟ راه رسيدن و همه چيز از راه است.

رييس جمهور در پايان از مردم خواست كه در هنگام رانندگي به سلامت خود و خانواده خود فكر كرده و قوانين را رعايت كنند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *