يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱
کری:

آمریکا محدودیت مالکیت اسلحه را نمی‌پذیرد

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 277118
وزیر خارجه جدید آمریکا با وجود اعلام حمایت این کشور از یک معاهده بین‌المللی برای کنترل تجارت سلاح در جهان تاکید کرد که واشنگتن محدودیت مالکیت اسلحه در داخل آمریکا را نخواهد پذیرفت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "جان کری" وزیر خارجه جدید آمریکا روز گذشته (جمعه) در بیانیه‌ای با وجود اعلام حمایت این کشور از یک معاهده بین‌المللی برای کنترل تجارت 70 میلیارد دلاری سلاح  در جهان تاکید کرد که واشنگتن محدودیت مالکیت اسلحه در داخل آمریکا را نخواهد پذیرفت.
 
وی محدودیت مالکیت اسلحه در آمریکا را "خط قرمز" واشنگتن اعلام کرد و گفت ایالات متحده محدودیت مالکیت اسلحه در داخل آمریکا را نخواهد پذیرفت و تنها کنترل صادرات سلاح را مد نظر قرار خواهد داد.
 
بنا براین گزارش، مجمع عمومی سازمان ملل متحد ماه دسامبر سال گذشته میلادی موافقت کرد دور پایانی مذاکرات این معاهده از 18 تا 28 ماه مارس برگزار شود. این نخستین معاهده بین‌المللی در زمینه کنترل خرید و فروش و انتقال تسلیحات در سطح بین‌المللی خواهد بود.
 
این تصمیم مجمع عمومی پس از بی نتیجه ماندن نشست مقدماتی این مجمع به منظور گفتگو درباره چنین معاهده‌ای در ماه ژوئیه 2012 صورت گرفت که در آن آمریکا و برخی دیگر از کشورها زمان بیشتری را برای بررسی این مسئله درخواست کردند.
 
طرفداران طرح کنترل خرید و فروش سلاح بر این عقیده هستند که هر دقیقه در جهان یک نفر به علت خشونت‌های مسلحانه جان خود را از دست می‌دهد و چنین معاهده‌ای برای جلوگیری از ارسال غیرقانونی سلاح به مناطق درگیری و دامن زدن به جنگ ها و جنایات جنگی ضروری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *