دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

"نمی‌توانم به صورت بازیکنان نگاه کنم"!

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۴۳
کد مطلب: 276727
سرمربی تیم استقلال با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما این بود که از عمق دفاع العین به این تیم ضربه بزنیم گفت: خوشبختانه بازیکنانم خواسته های تاکتیکی من را در هر دو نیمه بازی تا حدود زیادی اجرا کردند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، امیر قلعه نویی در نشست خبری پس از دیدار استقلال و العین ضمن بیان مطلب فوق گفت: پیش از برگزاری این بازی همواره می ترسیدم که بازیکنانم ازنظر بدنی دچار مشکل شوند چون قبل از بازی با تیم العین یک بازی سنگین و پرفشار را در حالیکه 10 نفره بودیم مقابل تیم تراکتورسازی در لیگ انجام دادیم. العین تیم خوبی است و به نظر من از نظر نظم تیمی و نوع بازی سخت ترین تیم این گروه است.

قلعه نویی ادامه داد: ما در نیمه اول برنامه داشتیم ارتباط بین هافبک ها و مهاجمین تیم العین را قطع کنیم که خوشبختانه تا حدود زیادی به هدف خود رسیدیم و اجازه ندادیم مهاجمان العین خوب تغذیه شوند. یکی دیگر از اهداف اصلی ما در نیمه اول این بود که گل نخوریم که خوشبختانه بازیکنان ما در این خصوص به خوبی آنچه را که از آنها می خواستیم درون زمین انجام دادند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تاکید کرد: در نیمه دوم با توجه به اینکه مدافعان تیم العین بویژه مدافعین وسط این تیم کند بودند عمق دفاع العین را هدف قرار دادیم و به همین دلیل مهاجمان سرعتی را به زمین آوردیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خواسته ما از رئیس سازمان لیگ این است که به خاطر منافع ملی دیدار ما و سپاهان را که زمان برگزاری آن در تاریخ دهم فرردین اعلام شده به زمان دیگری موکول کنند.

وی تاکید کرد: اگر تاج بازیهای نمایندگان ایران در هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را دنبال کند عوارض خستگی را در تیم هایی مانند تراکتورسازی و بویژه سپاهان خواهد دید که این خستگی باعث شد تاثیر بدی بر روی سپاهان گذاشته و این تیم شکست سنگینی را مقابل تیم الغرافه  متحمل شود. شاید اگر بازی ما نیز در خارج از خانه بود به مشکلات مشابهی بر می خوردیم. باز هم تاکید می کنم از رئیس سازمان لیگ می خواهیم که به خاطر منافع ملی اجازه ندهند به دلیل فشردگی برنامه های لیگ در جام حذفی سه نماینده ایران در رقابت های قهرمانی آسیا ضربه بخورند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در نیمه دوم بیشتر حملات خود را بر عمق دفاع حریف متمرکز کردید و چرا تیم استقلال در جریان بازی خیلی راحت به حریفان آسیایی خود موقعیت گلزنی می دهد گفت: من یک مربی سنتی بوده و چیزی بلد نیستم اما در فوتبال روز دنیا اصطلاحی وجود دارد به نام " کوچینگ" زمان بازی  که ما در بازی با تیم العین ، این کار را به خوبی انجام دادیم. دو گلی که ما زدیم بر اساس دو تاکتیک متفاوت بود که بارها در تمرینات خود بر روی آنها کار کرده بودیم. گل اول را با سانتر از کنار به ثمر رساندیم و در گل دوم موقعیت را در عمق دفاع العین ایجاد کردیم.

امیر قلعه نویی خاطرنشان کرد: در این بازی بویژه در نیمه دوم بیشتر هدف ما این بود که عمق دفاع العین را هدف قرار دهیم البته از این موضوع نیز نباید غافل شویم که در دقیقه 91 بازی، بازیکنان ما به راحتی یک موقعیت تک به تک را تقدیم مهاجم العین کردند. من بارها به آنها گوشزد کردم که نباید خیلی راحت به حریفان آسیایی فرصت گلزنی بدهیم قطعا در تمرینات آینده تیم بر روی این موضوع کار کرده و آن را برطرف خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا فرهاد مجیدی را در ابتدای بازی در ترکیب تیم قرار ندادید تاکید کرد: آرزه بد بازی نکرد و ما به خاطر تغییر تاکتیکی وی را تعویض کردیم و فرهاد مجیدی را به درون زمین فرستاده و سیاوش اکبرپور را به خط هافبک منتقل کردیم تا برای هدف قرار دادن عمق دفاع العین از سرعت بالای فرهاد مجیدی استفاده کنیم.

قلعه نویی تصریح کرد: در مجموع از عملکرد بازیکنانم راضی هستم و خوشحالم که آنها با وجود خستگی با زحمت و سختی زیاد سه امتیاز بازی را کسب کردند.

وی در خاتمه تاکید کرد: من باز هم از مسئولان خواهش می کنم تا فکری به حال مسائل و مشکلات مالی بازیکنان ما بکنند و دیگر نمی دانیم باید از چه کسی در این خصوص خواهش کنیم چون بعضی مواقع رویم نمی‌شود به صورت بازیکنانم نگاه کنم.

دیدار تیم های فوتبال استقلال ایران و العین امارات در هفته دوم یازدهمین دوره رقابت های لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه شب با پیروزی 2 بر صفر آبی پوشان در ورزشگاه آزادی تهران به پایان رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *