جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱

تخریب تونل‌های نوار غزه توسط نیروهای مصر

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 276269
نیروهای امنیتی مصر شب گذشته تونل‌های مرزی در نوار غزه را که تنها کانال ارتباطی مردم محاصره شده غزه با دنیای خارج است،را منفجر کردند.

به گزارش جهان به نقل از پایگاه الیوم السابع، مردم شهر رفح در مرز نوار غزه و مصر گفتند که نیروهای امنیتی تونل‌های مرزی غزه را منفجر کردند و صدای انفجار بسیار مهیب بود.

یک منبع امنیتی نیز گفت که این انفجارها در راستای تلاش نیروهای امنیتی برای مقابله با فعالیت‌ تونل‌ها صورت گرفته و دو تونل منفجر شدند.

چند روز پیش یک منبع نظامی مصر اعلام کرد که نیروهای ارتش مصر برای اجرای بزرگ‌ترین عملیات پاکسازی شبه جزیره سینا از کانون‌های جنایتکاران و تخریب تونل‌های واقع در مرز نوار غزه و سینا آماده می‌شوند.

وی افزود که در جریان عملیات بزرگ پاکسازی سینا از تجهیزات و سلاح‌های مهندسی نظامی که تجهیزات سنگین برای تخریب است، جهت تخریب تونل‌ها استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد که این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ارتش به شکست ایده استفاده از آب برای پر کردن تونل‌ها به دلیل وجود بلوک‌های سیمانی در داخل تونل‌ها و مقاوم بودن آنها در برابر آب، اعتراف کرد.

این منبع گفت که عملیات تخریب تونل‌ها تحت نظارت نیروهای ارتش انجام خواهد شد تا از هر گونه حمله احتمالی صاحبان تونل به سمت نیروها جلوگیری شود بویژه این که پیش از این نیز بارها این نیروها از سوی افراد ناشناس هدف حمله قرار گرفته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *