جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

همه سینماهای کشور دیجیتالی می‌شود

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 275780
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش و تجهیز سالن‌های سینما به سیستم پخش دیجیتال و حمایت از تولید فیلم‌های فاخر در عرصه بین‌الملل را از اقدامات ارشاد در سال آتی عنوان کرد.
به گزارش جهان، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم ،‌ در اشاره به برنامه‌های ارشاد برای ساماندهی وضعیت سینما در سال آینده گفت:‌ در ماه‌های اخیر اولویت‌های سینما به مدیران و مسئولان فرهنگی اعلام شد و تصمیم بر این گرفته شد که در سال ۹۲ حمایت‌های جدی از سینماگران داشته باشیم.

وی افزود:‌ امیدوارم در سال آینده اعتبارات بیشتری به حوزه سینما اختصاص پیدا کند،‌ چرا که در تلاش هستیم، تا در بعد سخت‌افزاری فعالیت‌هایی را دنبال کنیم،‌ برای نمونه در نظر داریم تا سالن‌های بیشتری را برای نمایش فیلم‌ها حمایت و تجهیز کنیم.

حسینی دیجتال‌سازی سالن‌های سینمایی را از دیگر اهداف ارشاد در سال آینده عنوان کرد و گفت:‌ دیجیتال‌سازی سیستم پخش و اکران سالن‌های سینمایی فعالیتی است که آغاز شده و هم‌اکنون در برخی استان‌ها این امر انجام شده است،‌ اما باید تلاش کنیم در سال آینده آن را به کل سالن‌های سینمایی در همه استان‌های کشور تعمیم دهیم.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش سالن‌های سینما بحث جدی دیگری است،‌ که ارشاد تلاش خواهد کرد با تخصیص اعتبارات بیشتر به سینما آن را عملی سازد.

وی هم‌چنین توجه به حمایت از تولیدات فاخر در عرصه سینما را دیگر اقدام ارشاد در سال ۹۲ معرفی کرد و گفت:‌ تولید بسیاری از آثار فاخر با وجود اینکه در دست اقدام هستند،‌ یا سرعت کافی ندارد و یا به دلیل نبود حمایت متوقف شده‌است،‌ بنابراین در صورت تخصیص اعتبار این تولیدات حمایت ویژه‌ای خواهد شد.

حسینی به پروژه ساخت قیلمی درباره شیخ احمد قمی توسط جمال شورجه اشاره کرد و گفت:‌ تولید این فیلم نیازمند اعتبار ارزی است و باید بخشی از آن در خارج از ایران تولید شود، بنابراین نیازمند حمایت جدی‌تری است و ما نمی‌توانیم با اعتبارات اندک حمایت کنیم. بنابراین منتظر حمایت نمایندگان برای تولید آثار فاخر در عرصه بین‌المللی هستیم.

بخش دیگری از گفت‌وگوی تسنیم با وزیر ارشاد به تعاملات ایران با سایر کشورهای منطقه در زمینه ساخت فیلم اختصاص داشت حسینی گفت:‌ در گذشته نیز چنین تعاملاتی وجود داشته برای نمونه تولید فیلم ۳۳ روز در این زمینه بوده است ، اما این تعاملات در حال رشد فزاینده‌ای است و سینمای ایران در حال بین‌المللی شدن است.

وی افزود: هم‌اکنون نیز در هفته‌های فیلم جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورهای منطقه فیلم‌هایی از ایران نمایش داده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *