دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱

پیکر چاوز مومیایی می شود

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 275716
معاون رئیس جمهور ونزوئلا ضمن اعلام اینکه چاوز ۷ روز بیشتر در ملأعام خواهد ماند، از مومیایی شدن پیکر چاوز خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «تله‌سور»؛ نیکلاس مادورو، معاون رئیس جمهور ونزوئلا ضمن اعلام اینکه هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا ۷ روز بیشتر در ملا عام خواهد ماند، بیان داشت که بدن او را مومیایی خواهند کرد.

مادورو در رابطه با این ۷ روز اعلام کرد: «ما بسیار نگران هستیم. مردم بسیاری هستند که می‌خواهند با رهبرمان خداحافظی کنند. با خانواده وی مشورت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که ۷ روز بیشتر چاوز را در محلی دیگر نگه داریم و وسیله ایاب و ذهاب مردم را نیز فراهم می‌کنیم. ما نمی‌خواهیم که مردم از ما ناراحت بشوند».

وی در ادامه افزود: «‌پیکر او را به مکانی که مومیایی او را در آن قرار خواهیم داد، منتقل خواهیم کرد. به احتمال زیاد ما به خواسته مردم احترام خواهیم گذاشت و او را در مقبره‌ای که سیمون بولیوار قرار دارد، انتقال خواهیم داد.»

چاوز که از سال ۲۰۱۱ از سرطان خود آگاه شده بود، دسامبر ۲۰۱۲ برای آخرین بار به منظور انجام چند جراحی راهی هاوانا، پایتخت کوبا شد.دوهفته پیش چاوز را از کوبا به بیمارستان نظامی کاراکاس، پایتخت ونزوئلا منتقل کردند.

در این دو هفته اخبار منتشر شده در رابطه با وضعیت تنفسی وی بسیار رو به وخامت گذاشته بود. سرانجام چاوز بامداد روز چهارشنبه در سن ۵۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

پس از درگذشت وی مقامات این کشور اعلام کردند که ظرف سی روز آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *