دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۲

'دکتر از انتخابات نظام پزشکی زیاد راضی نبودند'

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 274161
سرپرست وزارت بهداشت و درمان گفت: به هر صورت ما بدنه دولت هستیم و نمی‌شود در دولت هر کسی یک ساز بزند.
به گزارش جهان، محمدحسن طریقت منفرد درباره انتخابات نظام پزشکی کشور به روزنامه دولتی ایران گفت: باید تجدیدنظری در رفتار نظام پزشکی که بیشتر پزشکان کشور در آن حضور ندارند، صورت بگیرد. درباره انتخابات نظام پزشکی هم قانون داریم. قانون مشخص کرده که نهادهای اظهارکننده برای بررسی صلاحیت‌ها چه کسانی هستند. وظیفه این نهادها در حد احراز صلاحیت است و احراز صلاحیت هم کاری است که شورای نگهبان انجام می‌دهد یعنی می‌گردد و پیدا می‌کند که طرف صلاحیت دارد یا نه. استنباط‌های متفاوتی درباره رد صلاحیت‌ها میان برخی پزشکان وجود دارد. به همین علت رئیس‌جمهوری در پاسخ به نامه عده‌ای از پزشکان، دستور دادند که تجدیدنظر صورت بگیرد تا محرز شود آیا قانون اجرا شده یا این که بررسی صلاحیت‌ها فراتر از آنچه در قانون آمده، صورت گرفته است.

سرپرست وزارت بهداشت و درمان درباره نامه هشدارآمیز احمدی نژاد گفت: به هر حال وظیفه ایجاب می‌کرد تا خواسته رئیس‌جمهوری به عنوان یکی از سران قوا و مجری قانون اساسی، محقق و تجدیدنظر و بررسی مجددی در رد صلاحیت‌ها انجام می‌شد؛ لذا دکتر از این انتخابات زیاد راضی نبودند.

وی همچنین گفت: به هر صورت ما بدنه دولت هستیم و نمی‌شود در دولت هر کسی یک ساز بزند. نظر آقای رئیس‌جمهور بررسی رد صلاحیت‌ها بود و دست‌کم باید بررسی مجددی در رد صلاحیت‌های انتخابات نظام پزشکی صورت می‌گرفت.

طریقت منفرد پیش تر در سخنانی گفته بود: نامه رئیس جمهور در خصوص بررسی وضعیت رد صلاحیت شدگان، نظر شخصی بوده است. البته وی بعدا گفت که نظرش درست منعکس نشده است.

پیام برگزاری و افزایش مشارکت در انتخابات نظام پزشکی چه بود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نويد
Iran, Islamic Republic of
استدلالو داشتين؟! «به هر حال وظیفه ایجاب می‌کرد تا خواسته رئیس‌جمهوری به عنوان یکی از سران قوا و مجری قانون اساسی، محقق و تجدیدنظر و بررسی مجددی در رد صلاحیت‌ها انجام می‌شد»
يعني مساله اين نيست كه اين خواسته قانوني هست يا نه! صرف اينكه رئيس قوه درخواست كرده بايد رسيدگي مي شد و چون نشده نارضايتي دارن ايشون!!!!
amin
رئیس جمهور مجری قانون اساسی است و وظیفه دارد از کارهای خلاف قانون اساسی جلوگیری کند.
رئیس جمهور هم فرموده بودن طبق قانون به صلاحیت ها رسیدگی بشه نه اینکه سلیقه ای رد کنن.
مرجع استعلامات هم چند جا بیشتر نیست. وزارت بهداشت و......
نه اینکه این مراجع بگن این فرد مشکلی نداره ولی ما چون میدونیم چکار کرده باید رد بشه!!!!!!
رئیس جمهور هم فرمودن طبق اون چیزی که تو قانون هست رسیدگی بشه.