جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
پس از مذاکره با نمایندگان پارلمان ترکیه

اوجالان از پ ک ک خواست زندانیان را آزاد کند

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب: 274059
رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) از پ ک ک خواست تا ظرف ۱۰ روز زندانیانی که در اسارت این حزب به سر می‌برند را آزاد کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس : سایت اینترنتی «olay» ترکیه، «عبدالله اوجالان» رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه روز شنبه در اظهاراتی اعلام کرد که نیروهای پ ک ک زندانیانی که در اسارت این حزب به سر می برند را آزاد کنند و به آغوش خانواده های خود باز گردانند.

براساس این گزارش اظهارات اوجالان پس از آن مطرح شد که چند تن از اعضای تنها حزب حامی کردها در پارلمان ترکیه با وی در زندان دیدار کردند.

اوجالان در دیدار با هیأت دوم نمایندگان کرد این کشور پیام خود را به آنها ابلاغ کرد.

وی با درخواست آزادی زندانیان ظرف ۱۰ روز، اظهار داشت که منتظر گام های بعدی از سوی دولت آنکارا خواهد بود.

«پروین بولدان» رهبر حزب صلح و دموکراسی در پارلمان ترکیه، پس از دیدار با اوجالان، در جمعی از خبرنگاران گفت: «اوجالان این مذاکرات را «گامی تاریخی» خوانده و از تمامی جناح‌ها خواست در اقداماتشان دقت و حساسیت به خرج دهند و هوشیارانه عمل کنند.»

دولت ترکیه در راستای تلاش برای حل مسئله کردها، گروهی از نمایندگان و اعضای حزب صلح و دموکراسی را به زندان جزیره ایمرالی فرستاده تا با رهبر زندانی اعضای پ ک ک که به حبس ابد محکوم است دیدار کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *