جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

سن ابتلا به روان‌پریشی؟

پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 273298
یک روانپزشک گفت: اختلال روان‌پریشی در همه سنین دیده می‌شود، اما در سالمندان با ویژگی‌های خاص همراه است.
به گزارش جهان به نقل از فارس فائزه تاتاری در آخرین روز از همایش سراسری سلامت سالمندان که در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سالمندی مرحله‌ای گریز‌ناپذیر است که با وقایع و حوادثی همراه است. تاتاری تصریح کرد: بحران‌های مختلفی که انسان در طول زندگی با آن روبرو است، بازتاب آن در دوران سالمندی دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امید به زندگی در کشورهای پیشرفته بسیار بالاتر از کشورهای در حال توسعه است، افزود: سالمندی می‌تواند دوره رضایت‌مندی از زندگی و دیدن نتیجه کار و فعالیت دوران جوانی باشد. این روانپزشک خاطرنشان کرد: امنیت خاطر در دوران سالمندی مهم است و از این لحاظ سالمندان در معرض آسیب قرار دارند.

به گفته وی غایت فرهیختگی و فرسودگی ۲ مرحله‌ای است که سالمند با آن روبه‌رو است و بیشترین اختلالات روان‌پریشی در افراد سالمند بی‌سواد دیده می‌شود. تاتاری به اختلالات روان‌پریشی در سالمندان اشاره کرد و گفت: اختلال روان‌پریشی در همه سنین دیده می‌شود، اما در سالمندی با ویژگی‌های خاص همراه است.

وی بیشترین آمار اختلالات روان‌پریشی را بین سن ۶۰ تا ۶۵ سال دانست و تاکید کرد: شیوع اسکیزوفرنی در مردان بیشتر از زنان است که معلول برخی از عوامل است. این روانپزشک در پایان بیان داشت: وقتی حافظه افراد سالمند دچار اختلال می‌شود، گذشته برای فرد سالمند از اهمیت به‌سزایی برخوردار می‌شود و این خود پایه‌ای برای بدگمانی و سوءظن در بین این افراد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *