يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۷
ذوالنور:

عذرخواهی کردن کافی نیست، سران قوا باید مطیع رهبری باشند/ادبیات نامه ها درست نبود

سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 272902
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری،‌ گفت: مقام معظم رهبری فرمانده و مسئولان سرباز هستیدو لذا عذرخواهی کافی نیست و سران قوا باید مطیع فرامین رهبری باشند.
عذرخواهی کردن کافی نیست، سران قوا باید مطیع رهبری باشند/ادبیات نامه ها درست نبود
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله محلاتی در سخنانی گفت: دفاع مقدس ما جنگی نابرابر، نامتقارن و ناهمطراز بود. بطوری که دنیای استکبار و قدرتهای شرقی و غربی که در جنگ سرد سایه یکدیگر را هدف قرار داده بودند در 8 سال دفاع مقدس یک نقطه وحدت پیدا کردند و آن دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و مردم ولایتمدار ما بود.
 
وی ادامه داد: دشمنان ما در8 سال دفاع مقدس از زمین، دریا و هوا به ما حمله کردند و همه دنیا آنها را از نقاط مختلف پشتیبانی می‌کرد.
 
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: ما در جنگ تحمیلی با همه دنیا مقابله کردیم و همه دنیا پشت سر دشمن ما قرار گرفته بود.
 
ذوالنور تصریح کرد: موضوعی که باعث شد نتیجه جنگ به نفع کشور و ملت ما تمام شود این بود که عوامل غیرمادی و غیرفیزیکی و نیز روحی و معنوی‌، تاثیر بسزایی در پیروزی ما و دشمن داشت.
 
وی ادامه داد: کشورهای دوست و دشمن پس از دوران 8 سال دفاع مقدس اذعان کردند که روحانیت رمز درخشان پیروزی رزمندگان اسلام در این دوران بودند که نقش ممتاز شهید محلاتی هم در این میان پررنگ‌تر از سایرین بود.
 
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: شهید محلاتی در دوران زندگی‌اش به طور مکرر نقش و حضور روحانیت در جبهه‌ها را پیگیری می‌کرد که  اگر بخواهم همه این نقش‌ها را نام ببرم، 60 نقش موثر قابل بیان است.
 
ذوالنور در همین زمینه تاکید کرد: یکی از نقش‌های اساسی روحانیت در دوران دفاع مقدس توان آنها و میزان تاثیرگذاری‌شان در جبهه‌ها بود. تاثیری که امام خمینی(ره) نیز در تاثیر و تحریک مردم در ارتقای روحیه ایثار و شهادت داشتند، منحصر به فرد بود.
 
وی  ادامه داد: امام(ره) در آزادسازی مهران به فرماندهان جنگ در پیامی که توسط حاج احمد آقا به آنان منتقل شد، در یک جمله فرمودند: «مهران به هر قیمتی که شده باید آزاد شود» که بر همین اساس، فرمان ولی فقیه برای فرماندهان تکلیف‌آفرین شد. این موضوع نقش روحانیت و ولی فقیه را در جنگ به خوبی تبیین می‌کند.
 
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه اظهار داشت: دشمنان امروز می‌دانند که ولایت فقیه خاکریزی در مقابل دسیسه‌های آنان در تمامی جبهه‌ها و بخصوص جبهه جنگ نرم و جنگ سایبری است.
 
ذوالنور در بخش دیگری از سخنانش به مثالی از اشغال افغانستان توسط آمریکا و ترس نمایندگان مجلس در دوره اصلاحات از این موضوع اشاره کرد و گفت: وقتی که آمریکا به افغانستان حمله و آنجا را اشغال کرد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره اصلاحات نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشتند و از ایشان خواستند تا دیر نشده جام زهر را بنوشند. در پایان دادن به این مسئله توسط مقام معظم رهبری نیز نقش و جایگاه ولایت فقیه به خوبی تبیین می‌شود.
 
وی در ادامه به یکی دیگر از نقش‌های روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در زمان جنگ همه تریبون‌ها توسط روحانیت اداره می‌شد که از طریق همین تریبون‌ها و سخنرانی‌ها، جوانان و دلباختگان به امام و انقلاب برای فداکاری به جبهه‌ها اعزام می‌شدند.
 
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: در زمان 8 سال دفاع مقدس مدیریت و مسئولیت‌های مهم برعهده روحانیت بود که این مسئولیت‌ها از نماینده ولی فقیه گرفته تا فرماندهی گردانها و گروهان‌ها را شامل می‌شود.
 
ذوالنور اضافه کرد: یکی از نقش‌های اساسی دیگری که روحانیت در 8 سال دفاع مقدس برعهده داشت، فرماندهی قرارگاه‌ها بود که این مسئله نقش روحانیت را در مسیر پیروزی ما در جنگ تبیین و تایید می‌کند.
 
وی تاکید کرد: تخصص‌های رزمی و نیز حضور تبلیغی و فرهنگی روحانیت در جبهه‌ها یکی دیگر از نقش‌هایی است که آنها در این دوران ایفا کرده و تاثیر شگرفی در پیروزی‌ها داشته‌اند.
 
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه اظهار داشت: نقش روحانیت در تقویت بنیه دفاعی رزمندگان اسلام در دوران 8 سال دفاع مقدس بی‌بدیل و بی‌نظیر است که باید به آن بیشتر توجه شده و پرداخته شود.
 
ذوالنور در ادامه گفت: امروز در بررسی آمار روحانیت در جبهه‌ها با شهدای گمنام روحانی جدیدی روبرو می‌شویم که این موضوع نشان‌دهنده حضور بی‌ادعای شهدای روحانی در کنار سایر شهدا در جبهه‌هاست.
 
وی تاکید کرد: براساس آماری که در سال‌های ابتدای پس از جنگ از تعداد شهدای روحانی به عمل آمد، این شهدا در آن سال‌ 2776 تن بودند که براساس آخرین آمارها این تعداد به 4500 نفر رسیده و تقریبا افزایش 2.5 برابری نسبت به سایر شهدا داشته است.
 
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در کنار رزمندگان دوران دفاع مقدس باعث می‌شد که دشمنان نتوانند با تبلیغات سوء خود آنها را نسبت به اهداف‌شان مایوس کنند.
 
ذوالنور افزود: شهید محلاتی در طول عمر خود رنج‌ها و سختی‌های زیادی کشید و عمرش را در راه انقلاب صرف کرد و بر ما واجب است تا پیرو راه این شهید بزرگوار باشیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به تغییر ماهیت توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران نسبت به سال‌های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز شکل جنگ عوض شده و همواره تهدیدات از ناحیه دشمن علیه ما وجود دارد که به جرات می‌توان گفت آمریکا و دنیای سکولار هیچگاه با آرمانها و  اصول  اعتقادی ما کنار نمی‌آید، بنابراین مبارزه و جنگ همچنان ادامه دارد.
 
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: امروزه ما به تفکر، بصیرت، قاطعیت و روحیه عدم سازشکاری شهید محلاتی نیاز داریم.
 
ذوالنور در ادامه سخنانش به بازتاب سخنان اخیر مقام معظم رهبری از سوی سران قوا اشاره کرد و گفت: ادبیاتی که در نامه‌هایتان آوردید، ادبیات درستی نیست. مقام معظم رهبری مراد است و شما مرید او هستید. او فرمانده و شما سرباز هستید. تعارفات سیاسی را کنار بگذارید. فرمایشات رهبری نباید چنین بازتابهایی از سوی سران قوا داشته باشد. عذرخواهی کردن پاسخ مناسبی نیست و شما باید مطیع فرامین رهبری باشید.
 
وی اضافه کرد: امروز در عرصه مجازی و محیط اینترنت دشمن با شیوه جدیدی علیه ما وارد شده که باید با روشهای تبلیغی مناسب با آنها برخورد شود
 
مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه افزود: امروز که غبار فتنه و براندازی خاموش توسط دشمن علیه جوامع اسلامی سایه افکنده، حضور روحانیت در روشنگری‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کند و در  این عرصه به حضور شهدایی نظیر شهید محلاتی بیش از هر زمان دیگری نیازمندیم.
 
ذوالنور ادامه داد: ولایت فقیه از مقوله‌هایی است که تبعیت محض از آن توسط افراد و امت‌ها بروز و ظهور می‌کند و فقط نباید در حرف باشد بلکه باید به آن التزام عملی داشت.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بعضی ها که بلد نیستند عذرخواهی هم بکنند.
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها هم فقط بلدند عذرخواهی کنند و دوباره کارشون را ادامه بدند
قلاوند
اقای ذوالنور ..رهبری فرمودند که دنبال این مسئله را دیگر نگیرید...تمام شد رفت....
عابدی
جناب آقای ذالنور چند روزی از تاکید مقام معظم رهبری نگذشته که فرمودند به این مضمون که نکند عده ای به بهانه صحبت های من و با تمسک به این سخنان کسانی را متهم به ضدیت با ولایت فقیه بکنند شما که این همه دم از ولایت می زنید و برداشت این چنینی از ولایت دارید پیشنهاد می شود تعدادی افراد ولایت مدار از خارج وارد کنید .
معلومه دم زدن از ولایت برا بعضی ها فواید دیگری هم دارد.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا واکنش مسئولین کاملا واکنش صادقانه و به دور از هر نوع ریاکاری بود
حسن از شیراز
خوب گفتی خدا شما برادر عزیز را حفظ کند.