يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

صالحی برای چاوز آرزوی سلامتی کرد

جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 272171
علی اکبر صالحی طی تماسی تلفنی با وزیر خارجه ونزوئلا ضمن اشاره به روابط ایران و ونزوئلا اعلام کرد که ایران برای چاوز آرزوی سلامتی و بهبودی هرچه سریع‌تر دارد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان«پرنسا لاتین»؛ علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران طی تماسی تلفنی با الیاس خائو، وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کردکه ایران امیدور است تا هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا هرچه زودتر به بهبودی کامل دست پیدا کرده و به کشورش بازگردد.

دراین تماس تلفنی صالحی در رابطه با روابط ایران و ونزوئلا اعلام کرد:« ایران و ونزوئلا دارای روابط عمیقی هستند و ایران درصدد است تا این روابط را هرچه بیشتر گسترش دهد».

به تازگی نیکلاس مادورو، معاون رئیس جمهور ونزوئلا ضمن اشاره به احتمال بازگشت هوگو چاوز به ونزوئلا، از دشواری و پیچیدگی مراحل درمان وی خبر داد.مادورو و در این رابطه گفته بود:«رهبرمان در حال کامل کردن درمان‌اش است. این مرحله از درمان بسیار دشوارو پیچیده است».

هوگو چاوز، که به داشتن سیاست های چپگرایانه و خصومت با ایالات متحده شهرت دارد، در فوریه سال ۱۹۹۹ برای نخستین بار به ریاست جمهوری ونزوئلا انتخاب شد و دوره اول ریاست جمهوری او تا دو سال بعد و اصلاح قانون اساسی ادامه داشت.

پس از به جریان افتادن قانون اساسی جدید، وی با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۷ طی دوازده سال گذشته زمام امور این کشور را در دست داشته است.انتشار اخبار متناقض در رابطه با سلامتی هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا، تردیدهایی را درباره سلامت جسمی وی میان هوادارن و مخالفاناش به وجود آورده است.
رهبر چپگرای ونزوئلای ۵۸ ساله از ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۲ تحت مراقبت های ویژه پزشکان کوبایی قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *