چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

"در مسیر انتخابات ریاست جمهوری قرار دارم"

جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 272165
پورمحمدی در خصوص نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ پاسخ داد: باید فضای مساعد برای اعلام این مساله فراهم شود و من هم به جمع‌بندی برسم اما حقیقت این است که در این مسیر قرار دارم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در جمع طلاب گلستانی حوزه علمیه قم در مدرسه عالی دارالشفا اظهار داشت: «با وقوع انقلاب اسلامی، خدا در جامعه ایران حضور ملموس پیدا کرد و خداخواهی تبدیل به یک فرهنگ فراگیر شد. چه اینکه انقلاب اسلامی با نام خدا و برای خدا به وقوع پیوست و الحمدالله امروز ثمرات مبارکی را در پی داشته است.»

پورمحمدی با اشاره به نظریات مطرح شده درباره تحولات اجتماعی و مدیریت زندگی در مبادی دینی، دنیای مسیحیت را مثال زد و گفت: «کلیسای کاتولیک که بزرگترین مرجع دینی در جهان معاصر است، هیچ نقشی در مدیریت زندگی مسیحیان ندارد.»

وی با اشاره به افزایش سوء استفاده جنسی از کودکان توسط کشیش های کاتولیک افزود: «کلیسای کاتولیک که در راس جامعه مذهبی اروپا و آمریکا قرار دارد، نه تنها از ارائه راهکار حضور دینی در جامعه عاجز است، که خود شاکله کلیسا درگیر فسادهای عدیده دنیوی نیز شده است.»

وی با مروری بر مشکلات کنونی جامعه غربی از جمله رواج زندگی‌های بی‌بندوبار و افزایش همجنس‌گرایی گفت: «با نگاهی کلی به متوجه خواهیم شد که فضای غالب امروز دنیا، فضایی نیست که مبانی تعریف شده دینی و مذهبی ارتباطی داشته باشد. وقتی در این فضا قرار باشد، انقلابی با عمیق ترین شعائر معنوی، دینی و اخلاقی رخ دهد و جامعه انسانی را مورد خطاب قرار دهد، طبیعی است که از سوی آنهایی که در جبهه باطل هستند، به مبارزه طلبیده می‌شود و با مبانی و مبادی آن انقلاب مخالفت و دشمنی می‌شود.»

پورمحمدی با ذکر تاثیرات عمیق وقوع انقلاب اسلامی در دنیای معاصر گفت: «وقتی قرار باشد که در قرن بیستم، انقلابی فرهگی و فکری پیدا شود، که مدعی رعایت دقیق شعائر دینی باشد، پذیرش این حرف از سوی آحاد مردم و جا انداختن این حرف در افکار عمومی دنیا بسیار مهم است. چه اینکه پذیرش تام و تمام این ادعا مسبب حذف تمدن و سبک زندگی غربی از چرخه جهان معاصر است و به این خاطر ما که بنیانگذار و پشتیبان انقلاب اسلامی هستیم، در تعارض جدی با تمدن غربی قرار داریم.»

وی با حاشیه‌ای خواندن دعواهای سیاسی غرب با جمهوری اسلامی ایران افزود: «جدال ما با غرب، به مصداق واقعی مفهوم جدال حق و باطل است که در آیات قرآن کریم به آن اشاره شده است. چرا که ما در جبهه نور و خداخواهی داریم با جبهه ظلمت و شرک می‌جنگیم.»

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تبیین مختصات جنگ حق علیه باطل و نزاع انقلاب اسلامی با قدرت های استکباری گفت: «امروزه همه مبارزان جبهه حق انقلاب اسلامی، از فرماندهی این جبهه گرفته تا افسران آن، در حوزه های علمیه قرار دارند. البته ما سربازان و هوادارن زیادی داریم و یکی از هنرهایی که دشمن از آن هراس دارد، هنر سربازگیری و قدرت نفوذ جمهوری اسلامی بوده است. امروزه ما چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی، سربازان و طرفداران فراوانی داریم. البته نباید از یاد بریم که به همان میزان که دوست و طرفدار داریم، دشمن و معاند نیز داریم.»

وی افزود: «انقلاب اسلامی همانند شخصیت بزرگوار امام علی(ع) جاذبه و دافعه دارد و اگر دشمنان ما می‌توانستند ما را از میدان به در کنند، یک روز هم این کار را به تعویق نمی‌انداختند. نظام اسلامی هم طرفدار دارد که حاضر هستند برای نظام خون خود را بدهند و هم معاند دارد که حاضر است نفس ما را بگیرد.»

وی با ذکر ترفندهای معاندان جمهوری اسلامی در اجرای نقشه های شومی که منجر به کاهش نفوذ و کاریزمای انقلاب اسلامی نزد افکار عمومی می‌شود، افزود: «یکی از ترفندهای دشمن سیاه نمایی و بدنمایی از اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور است. آنها با این کار می‌خواهند در داخل مشروعیت ما را زیر سؤال برند و در خارج قدرت تاثیرگذاری ما را از بین ببرند.»

پورمحمدی راهکارهای مواجهه با این بدنمایی را مورد بررسی قرار داد و گفت: «ما باید از ارائه واقعی اهداف و کارکردهای انقلاب اسلامی غافل نمانیم و از دیگر سو ضعف های خود را نیز پذیرفته و در جهت اصلاح نقاط ضعف کوشش داشته باشیم. درباره نقاط قوت هم باید دقت داشته باشیم که با ظرافت و هنرمندی بتوانیم نقاط قوت خود را در دنیا مطرح کنیم. چرا که نباید اجازه دهیم تصویر زشت و نادرست از انقلاب اسلامی در افکار عمومی دنیا مطرح شود.»

پورمحمدی در خصوص نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ پاسخ داد: باید فضای مساعد برای اعلام این مساله فراهم شود و من هم به جمع‌بندی برسم اما حقیقت این است که در این مسیر قرار دارم.

وی در پاسخ به سؤالات متعدد طلاب در خصوص وضعیت اقتصادی کشور، گفت: «امسال که سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بود، شاهد افت تولید کالا، جذب سرمایه و ایجاد اشتغال نسبت به سال های گذشته هستیم. در حالی که قرار نبود این اتفاق بیفتد.»

پورمحمدی در همین ارتباط افزود: «یارانه‌ای که قرار است به زودی پرداخت شود حاصل درآمدها نبوده بلکه از سرمایه‌ها برداشت شده است؛ هنوز پولی به مردم داده نشده قیمت‌ها دو برابر شده‌اند. زیرا گران‌فروشان تورم انتظاری را به وجود می‌آورند و با احتکار کالا منتظر تقسیم این پول‌ها می‌مانند.»

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه تحریم‌ها نیز در ایجاد وضعیت اقتصادی کنونی در کشور تأثیرگذار هستند، گفت: «دشمنان امروز با دیدن اختلال‌هایی که خودمان در اقتصاد به وجود می‌آوریم امیدواری بیشتری پیدا کرده‌اند اما حرکت الهی و فراگیر مردم ایران در ۲۲ بهمن امسال نشان داد که اراده ملت شکسته نشده است و آن‌ها نقشه دشمنان را شناخته‌اند.»

وی در ادامه افزود: «کارشناسان اقتصادی عقیده دارند فرمول‌های اقتصادی دولت جوابگو نیست. هر چند دولت هم این مسئله را قبول نمی‌کند.»

پورمحمدی در پاسخ به پرسشی درباره مذاکره با آمریکا گفت: «مذاکره با آمریکا درد ما را دوا نمی‌کند و همان طور که رهبری فرموده‌اند مذاکره دارای آداب و قوانینی است و نمی‌توان ابتدا تهدید کرد و بعد درخواست مذاکره داد؛ این امر سازش‌نامه‌ای بیش نیست.»

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر ایجاد شرایط مساوی در مذاکره میان ایران و آمریکا عنوان داشت: «جمهوری اسلامی نشان داده که جنگ‌طلب نبوده و با همه کشورها به جز آمریکا و اسرائیل ارتباط داشته است. اما ایالات متحده به دنبال این است که قضیه ایران را تمام کند، زیرا از دست رد خوردن بر سینه خود احساس شکسته شدن اعتبارش را دارد.»

وی افزود: «نباید گمان کرد با ایجاد رابطه با آمریکا همه درها به روی ایران باز می‌شود؛ زمانی این رابطه برای ما مفید است که در داخل همه توانایی‌های لازم را کسب کرده باشیم وگرنه وقتی در داخل ضعف داشته باشیم مذاکره و رابطه نفعی ندارد.»

رئیس بازرسی کل کشور در خصوص حوادث روی داده در مجلس خاطرنشان کرد: از این واقعه متأسف هستیم اما حقیقت این است که دولت اجازه ندارد نقض قانون کند. پورمحمدی با بیان اینکه نمایندگان حق انتقاد از هر کسی را دارند که برای پاسخگویی به مجلس آمده گفت: «این افراد حق دارند از رئیس جمهور و سایر افراد بخواهند قانون را رعایت کنند و اگر یک فرد نماینده خلافی مرتکب شود نباید جایگاه مجلس را مخدوش کرد.»

وی افزود: «مجلس بر اساس قانون اساسی وظیفه تشخیص تخلف را دارد اما با این مساله مواجه هستیم که مجلس تذکر می‌دهد اما رعایت نمی‌شود حتی رئیس جمهور در جلسه قبل حاضر نشد سخنان نمایندگان را بشنود، آیا این بی‌احترامی نبوده است؟»

پورمحمدی در خصوص روند نظارت در سازمان بازرسی کل کشور و عدم رسیدگی کامل این سازمان به تخلفات اداری گفت: «ما فرد خوابیده را بیدار می‌کنیم اما نمی‌توانیم کسی را که خود را به خواب زده بیدار کنیم. چه اینکه در خصوص بسیاری از طرح‌های اقتصادی گزارشاتی تهیه شد و به رئیس جمهور و وزرا ارائه شد اما توجهی به آن‌ها صورت نگرفت یا اینکه مواردی را به دادگاه معرفی کردیم اما ترتیب اثری داده نشد.»

وی در در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص سیاست خارجی جمهوری اسلامی گفت: «من بیش از ۱۰ سال رئیس دیپلماسی پنهان کشور بودم و به همه عوامل و ابزارهای آن آشنایی دارم و راه‌حل‌هایی نیز برای شرایط امروز دارم و هرچند دشواری‌ها و پیچیدگی‌های فراوانی وجود دارد اما به یقین راه‌حل‌هایی خواهد بود.»

سؤال دیگری که از پورمحمدی شد در خصوص تبعیض میان آقازاده‌ها و سایرین بود که او جواب داد: «ما به قانون احترام می‌گذاریم و آن را اجرا می‌کنیم؛ سریع الحساب بودن دارای منطقی ویژه است و حالت پیشگیرانه دارد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *