جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲۴
۴۲
این دفعه برای احمدی نژاد مثل دفعات قبل نیست؛

عذرخواهی از بداخلاقی یا تکرار انتشار فیلمهای محفلی؛ مسئله اینست!

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 271696
اگرچه انتقادات مختلفی درباره جلسه روز یکشنبه مجلس از تنی چند از نمایندگان و حتی رئیس مجلس به رسانه ها راه یافت اما نوک ملامت ها مستقیماً متوجه اقدام غیر متعارف رئیس جمهور و بخش فیلم محرمانه او بود.
عذرخواهی از بداخلاقی یا تکرار انتشار فیلمهای محفلی؛ مسئله اینست!
سرویس سیاسی جهان:
رئیس جمهور احمدی نژاد قبل از حضورش در مراسم استیضاح وزیر کار در ساختمان بهارستان، اینطور به رئیس مجلس پیغام داده بود که در صورت حضور خود، فیلمی را که مربوط به برادر لاریجانی است در مجلس پخش خواهد کرد.

این تهدید البته کارساز واقع نشد و احمدی نژاد هم در سخنرانی خود در مجلس با تأکید بر اینکه "این فیلم بالاخره یک سند است"، فیلم جلسه خصوصی فاضل لاریجانی با سعید مرتضوی را برای نمایندگان نمایش داد.

ماجرا اما برای رئیس جمهور احمدی نژاد از آنجا آغاز شد که او و حلقه نزدیکش از این اقدام نتیجه عکس گرفتند و نه تنها در مجلس و در میان افکار
تأکید شد که احمدی نژاد آنطور که تاکنون نشان داده است هرگز از راه رفته باز نمی گردد اما در عین حال به این مسئله نیز باید اشاره کرد که این دفعه برای آقای رئیس جمهور همانند بارهای قبل نیست و حتی پس از ورود مقام معظم رهبری به ماجرا و اشاره معظم له به عبارت "بداخلاقی"؛ اوضاع برای اطرافیان رئیس جمهور رنگ دیگری به خود گرفته است.
عمومی سودی عایدشان نشد بلکه موجی از انتقادات گسترده نیز متوجه اقدام رئیس جمهور شد.

این در حالی است که اگرچه انتقادات مختلفی درباره جلسه روز یکشنبه مجلس از تنی چند از نمایندگان و حتی رئیس مجلس به رسانه ها راه یافت اما نوک ملامت ها مستقیماً متوجه اقدام غیر متعارف رئیس جمهور و بخش فیلم محرمانه او بود.

در واقع نه تنها از پخش فیلم محرمانه نتیجه ای عاید یاران احمدی نژاد نشده بلکه اقدام او به شدت و بطور خاص مورد انتقاد خواص و مردم قرار گرفته است.

*نمکی که بر زخم ریخته شد

با تمام این تفاصیل اما باز هم احمدی نژاد آنطور که شایسته بود عمل نکرد و در سخنرانی خود در 22 بهمن نه تنها تلاشی برای کاهش درد ناشی از جراحت یکشنبه استیضاح در مجلس نکرد بلکه با اشاره هایی در این زمینه که "خودم با شما(آمریکا) مذاکره می کنم"، تأکید فراوان بر واژه انقلاب بدون اسلام، تأکید بر کلمه انسان و همچنین بیان شعار انتخاباتی حلقه نزدیک به خود، بر زخم ناشی از اقدام غیر متعارف پخش فیلم یک جلسه محفلی در مجلس نمک هم پاشید.

*در دوراهی عذرخواهی یا انتشار همچنان فیلم های محفلی

تبارشناسی رفتارهای رئیس جمهور به وضوح نشان می دهد که احمدی نژاد هیچگاه مایل نیست از راه رفته بازگردد.

در واقع شاید بتوان رئیس جمهور را از برخی تصمیماتش منصرف کرد (مثل ماجراهایی که درباره نرخ سود بانکی، تأکید بیجا بر کلمه بیداری انسانی! و
احمدی نژاد در سراشیبی قرار گرفته است که یا باید به همین سیاق (پخش فیلم های محرمانه جلسات محفلی، انتشار سندگونه های به اصطلاح مخفی و...) ادامه بدهد و یا اینکه با رفتاری که بوی عذرخواهی بدهد از راه رفته بازگردد.
مالیات بر ارزش افزوده برای طلافروشان) اما احمدی نژاد نشان داده است که نه تنها هیچیک از اقداماتش را اشتباه نمی داند بلکه مگر در شرایط خاص، نیازی هم به عذرخواهی از اشتباهات مبرّز خود نمی بیند.
در کنار مسئله اشاره شده این واقعیت نیز وجود دارد که بازی یکشنبه استیضاح در مجلس لااقل برای احمدی نژاد تمام نشده است.

او در سراشیبی قرار گرفته است که یا باید به همین سیاق (پخش فیلم های محرمانه جلسات محفلی، انتشار سندگونه های به اصطلاح مخفی و...) ادامه بدهد و یا اینکه با رفتاری که بوی عذرخواهی بدهد از راه رفته بازگردد.

تأکید شد که احمدی نژاد آنطور که تاکنون نشان داده است هرگز از راه رفته باز نمی گردد اما در عین حال به این مسئله نیز باید اشاره کرد که این دفعه برای آقای رئیس جمهور همانند بارهای قبل نیست و حتی پس از ورود مقام معظم رهبری به ماجرا و اشاره معظم له به عبارت "بداخلاقی"؛ اوضاع برای اطرافیان رئیس جمهور رنگ دیگری به خود گرفته است.

رنگ دیگری که باید امیدوار بود دولتی ها و شخص رئیس جمهور را بر سر سفره توبه و عذرخواهی بنشاند و از تکرار اشتباهات و بد اخلاقی ها بر حذر دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احسان
آقای احمدی نژاد دیگه دوستت ندارم
asa
زنده باد احمدی نژاد
چرا مثبت و منفی هات کار نمیکنه ؟؟
ایمان
احمدی نژاد مصداق و درس خوبی است هم برای من و هم برای شما که خود را مبرا از خطا و اشتباه ندانیم که آن وقت در صید شیطان قرار گرفته ایم
البته برای احمدی نژاد آرزوی قلبی دارم حتی در نمازهام دعا میکنم که عاقبت به خیر شود
واقعا آدم دلش میسوزه شخصی با بیشمار خصلت های خوب (که رهبری توصیف فرموده اند) اما چند خصوصیت بد پس از این همه خدمات فراوان، پس از زنده کردن شعارهای اصیل امام و انقلاب بخواهد این گونه از نظام و انقلاب حذف شود
بالاخره زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. نیاز به صبر (پایداری) و بصیرت (گوش به دهان رهبری) است
الا و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر
رضا
چی برا خودتون میگید و نتیجه گیری میکنید. بیشترین انتقادها به عملکرد مجلس و به خصوص شخص آقای لاریجانی بود. گویا اصلا 22 بهمن قم را ندیدید؟ استقبال از رئیس مجلس را فراموش کردید؟ نمیگیم جناب آقای رئیس جمهور کار درستی کرد ولی رویکرد مجلس با دولت هم تا حالا اصلا خوب نبوده....
علی
الان خود نویسنده فهمید خروجی این نوشته ها چی بود؟
اول خودتون پیام خودتون رو مشخص کنید بعد سعی کنید انتقالش بدید
ما که نفهمیدیم حاصل این نوشته چی بود
Canada
من رفتم سایت تابناک و فیلم این عمل زشتی که در شبستان انجام شده بود رودیدم. من از همه جا خونده بودم فقط چند صد نفر اینکار رو کردن. رفتم فیلم رو تماشا کردم، میبینم کل جمعیت شبستان لنگ کفشاشون رو در آوردن انگار که دارن تمرین نشونه گیری میکنن. بابا طرف هر چی نباشه،هر چی نباشه، صدو بیست هزارتا رأی آورده، نباید که به خاطر چندتا اشتباه با نعلین و لنگه کفش به طرفش نشونه بریم. به نظر من، کار صحیحی نبود.
با کل جمعیت نمیشود مخالفت کرد
خوشم اومد از نکته ظریفت عزیز جان
United Kingdom
زنده باد احمدی نژاد
علی
United States
خوشم میاد جهان همه کامنت های ملت رو می زنه
انصافا از این ازادی نظرات ممنون
زنده با جهان زنده باد جهان زنده باد جهان
United States
همه باید عذر خواهی کنن
خلاص
نیما راسخ
دیگر وقتی برای عذرخواهی و جبران نمانده است.واقعا چه نیکو گفته اند پیشینیان ما که «خدا آخر و عاقبت آدم را ختم بخیر کند»که متاسفانه در خصوص حیات سیاسی ایشان صادق نیست.
کیمیا
افرین خوشم اومد از برخورد منطقی شما
حسین
آقای طائب دوباره دارید یک طرفه می روید ومسببین اصلی که اقوام یکی از بزرگان بوده اند رانادیده گرفته اید
محمدی
شما که راست میگید؟!
رحیم
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم خواص و عوام شما چه کسانی هستند ولی مردم کوچه بازار از اقدام احمدی نزاد حمایت می کنند و خوشحال هستند که چهره های مرموز نظام دستشان رو شده است. حالا چه کار رییس جمهور درست باشد یا غلط
مهدی
خداوند ایشان وهمه اطرافیانی که به او خط می دهند را هدایت فرماید بنده کسی هستم که هم سال 84 وهم سال 88 به ایشان رای دادم در سال 84 به عنوان فرد اصلح ولی در سال 88 با توجه به عملکرد نا مناسب ایشان و لزوم شرکت در انتخابات بین بد ( احمدی نژاد ) و بدتر ( موسوی و کروبی ) با اکراه گزینه بد را انتخاب کردم امیدوارم در طول مدت باقیمانده از عمر دولتش بیش ازاین باعث ناراحتی دوستان و شادی دشمنان نشود
یکسری به روزنامه 90 دیروز بزنید ببنید طرفداران لاریجانی چکار می کنند
smartz
Iran, Islamic Republic of
اینجور نوشته ها دردی رو درمون نمیکنه لاریجانی رو با همین کارش عملا حذفش کرد اگه بقیه تهدیداتش همین جوری باشه که پیشنهاد میکنم تهدیدشو جدی بگیرین وگرنه با رائیی که بین مردم داره شما و هر کی رو که بخاد از صحنه سیاست کنار میذاره
مهدي
Iran, Islamic Republic of
این دفعه برای لاريجاني هم مثل دفعات قبل نیست؛
Iran, Islamic Republic of
اونايي كه مي خواستن باج بگيرن بد اخلاق نبودن مگه نه؟
اوني كه دستشون و رو كرد گناه كاره
Iran, Islamic Republic of
این آقا را آنقدر بزرگش کردین که الان رو دستتون مونده!!!!!
United States
کی گفته که فیلم طبقه بندی شده بود در حالی که قبل از آن در یوتوپ موجود بود !
رضا
یه وقت از لاریجانی انتقاد نکنی ها !! همش تقصیر احمدی نژاده
حدیثه
به نظر من مسئله ی بزرگی نیست بی خود بزرگنمایی می کنید
بیچاره احمدی نژاد
mehdi
مگر به احمدی نژاد نمی گفتند که اسامی مفسدین را افشا کن
پس چرا حالا که علاوه بر افشای نام یک مفسد اقتصادی مدرک اثبات آن را نیز افشا نموده چرا این همه سر و صدا شده؟
ابراهیم
آقا مهدی افشا کردن اولا خوب نیست حتی اگه همه بخوان روایات هم این را نهی می کند و تا جایی که من یادم می یاد رهبری هم افشا کردن را قبول ندارند ثانیا درصورت لازم بودن ، باید بعد از طی مراحل قانونی اون هم با در نظر گرفتن شرایط زمانی باشه
باید اسامی مفسدین اقتصادی افشا شود تا کسی دیگر جرات ایت کارها را نکند.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خداوند همه ی مسئولین بویژه جناب آقای رئیس جمهور را از خواب غفلت بیدار بفرمایند ان شاالله
دوستدار انقلاب
Iran, Islamic Republic of
این تحلیل ساده و مغرضانه سرویس سیاسی جهان است که مشکلات کشور را از قلم انداخته و فقط بفکر ایرادات بی اساس درباره دولت است
به قول آقای لاریجانی اتفاقاً، ریشۀ تمام مشکلات امروز مملکت در همین اخلاق های آقای احمدی نژاد است از 84 تا الان!!!!!!!
سید محمد
نتیجه اون فیلم شناخته شدن چهره لاریجانی ها بود نتیجه اش را هم روز 22 بهمن در قم دیدیم . مردم اجازه ندادن حتی سخنرانی بکند .
ali
Iran, Islamic Republic of
تحلیل بسیار ضعیف بودوکاملا مغرضانه.چرا لاریجانی رو زیر ذره بین نبردی؟
جالبه!!رشوه گیری ورانت خواری فراموش شده بداخلاقی شده جرم!!!!!!!!
تهمت زدن جرم نیست؟؟؟؟؟؟؟
تهمت نبود مستند بیان شد
neda
جالبه!!رشوه گیری ورانت خواری فراموش شده بداخلاقی شده جرم!!!!!!!!
مردم ایران
مرگ بر ضد ولایت فقیه
کمال
اتفاقا محبوبیت احمدی نزاد بعد از این فیلم بیشتر شده
ایرانی
احنمدی نژاد باید جواب بده گناه این ملت چیه که داره چوب اطرافیان اورا می خورند
تا الان كي از كار هاي غلطش عذز خواهي كرده كه احمدي نژاد دوميش باشه هاشمي خاتمي يا كروبي وموسوي