يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

یک اتفاق خوب بعد از زلزله ورزقان

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 271010
در روستاهاي اين استان با اتفاق جديدي روبه‌رو شده‌ايم طوري كه با مهاجرت معكوس از شهرها به روستاها، بعد از زلزله، تعداد خانوارهاي متقاضي خانه رو به افزايش است.
به گزارش جهان، ایسنا نوشت: معاون سازمان مديريت بحران كشور درباره علت طولاني‌شدن روند بازسازي مناطق زلزله‌زده استان آذربايجان شرقي اعلام كرد: در روستاهاي اين استان با اتفاق جديدي روبه‌رو شده‌ايم طوري كه با مهاجرت معكوس از شهرها به روستاها، بعد از زلزله، تعداد خانوارهاي متقاضي خانه رو به افزايش است.

مرتضي اكبرپورگفت: به عنوان مثال در یکی از روستاها، واحدهای مسکونی 10 خانوار تخریب شده بود، اما دولت ناچار به ساخت 90 واحد مسکونی در این روستا شد. زیرا افرادی که از روستا به شهر مهاجرت کرده بودند هم دوباره به روستاها بازگشتند و از دولت بازسازی خانه‌های پدری خود را درخواست کردند. 

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اذعان به اینکه برودت هوا موجب کندی کار عمرانی در مناطق زلزله‌زده خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی شده است، گفت: بخشی از طولانی شدن روند بازسازی مناطق زلزله‌زده، به دلیل مهاجرت دوباره روستائیان به این مناطق است. 

به گفته اکبرپور بر اساس ماده 12، دولت اجازه دارد در صورت وقوع حوادث طبیعی، 2 درصد بودجه كشور را در امر بازسازی هزینه کند و معادل 3 درصد بودجه کل کشور هم در صورت خشکسالی به امر مدیریت بحران اختصاص می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *