شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۵
۲۴
توصیه نبویان به احمدی نژاد

حتما از مردم عذرخواهی کنید/ پخش فیلم اشتباه بود

لاریجانی هم عذرخواهی کند
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب: 270404
سؤال من از سران قوا این است که آیا رهبری نفرمودند که مشکلات را حل کنید و اختلافات را کنار بگذارید؛ سؤال من از آقای احمدی‌نژاد و لاریجانی این است که ‌آیا کار شما خدمت بود یا خیانت؟
حتما از مردم عذرخواهی کنید/ پخش فیلم اشتباه بود
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات رخ داده در جلسه استیضاح وزیر کار در صحن علنی مجلس اظهار داشت: متأسفانه باید بگویم که هیچ توجیهی برای دفاع از کارهایی که در جلسه استیضاح وزیر کار به ویژه در جلسه بعد از ظهر یکشنبه اتفاق افتاد وجود ندارد.

وی افزود:‌ باید گفت که روز استیضاح وزیر کار بدترین روز در طول مجلس نهم بود و اگر مقداری جلوتر هم برویم باید گفت که این روز یکشنبه سیاه مجلس نهم بود.

نبویان تأکید کرد:‌ باید گفت که مجلس در روز استیضاح وزیر کار تابلوی بسیاری از بدیها شد که بنده به برخی از آنها را اشاره می‌کنم.

گلایه از بانیان استیضاح

نماینده مردم تهران ادامه داد: در ابتدا باید از کسانی که بانی این استیضاح بودند گله کنم؛ امروز کشور ما
کسانی که استیضاح را مطرح کردند ما از آنان گله داریم همچنین افرادی که پیش از این سؤال از رئیس‌جمهور را مطرح کردند و همچنین افرادی که استیضاح دیگری را در دستور کار قرار داده‌اند درست نیست و این یعنی برخی‌ها فقط به فکر اختلاف هستند و به فکر حل مشکلات مردم و تبعیت از رهبری نیستند.
نیاز به وحدت دارد و مسئولان با وحدت و همدلی می‌توانند مشکل مردم را حل کنند نه با استیضاح و ایجاد مشکل؛ حالا که استیضاح صورت گرفته و وزیر رفته یک نفر باید سه ماه سرپرست شود که در این ایام ما نزدیک انتخابات می‌شویم.

نبویان اضافه کرد: کسانی که استیضاح را مطرح کردند ما از آنان گله داریم همچنین افرادی که پیش از این سؤال از رئیس‌جمهور را مطرح کردند و همچنین افرادی که استیضاح دیگری را در دستور کار قرار داده‌اند درست نیست و این یعنی برخی‌ها فقط به فکر اختلاف هستند و به فکر حل مشکلات مردم و تبعیت از رهبری نیستند.

نبویان اظهار داشت: اولین نتیجه‌ای که جلسه استیضاح وزیر کار داشت این بود که باعث دلسردی مردم در دهه فجر انقلاب شد و این هدیه‌ای بود که سران قوا به مردم دادند.

این دعواها به نفع مردم نیست

وی گفت: وقتی مسئولین به یکدیگر می‌پرند و حرمت رعایت نمی‌کنند و توهین نثار همدیگر می‌کنند حاصلش این است که سودجویان جرأت پیدا می‌کنند و اجناس را گرانتر می‌کنند و به همین دلیل است که در بازار ثبات نداریم و شاهد افزایش گرانی‌ها می‌شویم؛ این دعواها به نفع مردم نیست.

خیلی از دوستان ما در انتهای جلسه گریه می‌کردند

نبویان ادامه داد:‌ خیلی از دوستان ما در انتهای جلسه گریه می‌کردند و این جای ناراحتی داشت؛ این جلسه باعث بدنام کردن نظام شد؛‌ در این جلسه سران قوا به جان هم پریدند و یکدیگر را به فساد متهم کردند؛ سران دو قوه خواسته یا ناخواسته
جلسه مذکور باعث جرأت پیدا کردن دشمنان خارجی شد؛ دشمنان با خود گفتند حالا که اینها در بین خودشان اتحاد ندارند ما تحریم‌ها را بیشتر می‌کنیم؛ دشمنان با تحریم‌ها می‌خواهند به نظام ضربه بزنند و با اقداماتی که صورت گرفت فقط جرأت دشمن بیشتر شد.
کاری انجام دادند که جلسه بعد از ظهر مجلس آبروی نظام را برد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: جلسه مذکور باعث جرأت پیدا کردن دشمنان خارجی شد؛ دشمنان با خود گفتند حالا که اینها در بین خودشان اتحاد ندارند ما تحریم‌ها را بیشتر می‌کنیم؛ دشمنان با تحریم‌ها می‌خواهند به نظام ضربه بزنند و با اقداماتی که صورت گرفت فقط جرأت دشمن بیشتر شد.

وی گفت: مباحث مطرح شده در جلسه علنی باعث تزلزل نظام و از هم پاشیدگی و اختلاف میان بلندپایه‌ترین مقامات کشور شد.

کار شما خدمت بود یا خیانت؟

نبویان ادامه داد: رهبری در چند وقت اخیر بارها به مسئولین تذکر دادند تا اختلافات را کنار بگذارند؛‌ سؤال من از سران قوا این است که آیا رهبری نفرمودند که مشکلات را حل کنید و اختلافات را کنار بگذارید؛ رهبر انقلاب فرمودند که سران قوا از هرگونه ایجاد تنش خودداری کنند و مسئولان بدانند که از امروز تا روز انتخابات هرکسی که بخواهد از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده کند قطعاً به کشور خیانت کرده است؛‌ سؤال من از آقای احمدی‌نژاد و لاریجانی این است که ‌آیا کار شما خدمت بود یا خیانت؟

نماینده مردم تهران اظهار داشت: جلسه استیضاح وزیر کار باعث ترویج به هم پریدن‌ها و عدم رعایت ادب در کشور شد،‌ مثلاً وقتی رئیس یک قوه در حال صحبت در مجلس بود برخی نمایندگان رعایت ادب را نکردند و توهین‌هایی را نثار رئیس
فضا طوری شده بود که نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس با چشمانی پر از اشک به بنده مراجعه کردند و گفتند که چرا این اتفاقات انجام شده؛ برخی از نمایندگان واقعاً نگران این بودند که چه بر سر مردم می‌آید؟ ولی در مقابل عده‌ای خوشحال بودند که نمی‌دانم این خوشحالی برای چه بود؛ در بازی باخت‌-باخت نمی‌دانم خوشحالی چه معنایی دارد
قوه کردند و البته بنده معتقدم که هیئت‌رئیسه مجلس مقصر است چرا که این مجال را پیش آورد؛ آقای لاریجانی باید نسبت به این جوی که در مجلس ایجاد شده پاسخگو باشد.

احمدی نژاد و لاریجانی عذرخواهی کنند

نبویان اظهار داشت:‌ بنده از مردم عزیز، جامعه و خانواده‌های شهدا عذرخواهی می‌کنم و توصیه من به آقای احمدی‌نژاد و لاریجانی این است که حتماً از مردم به خاطر آن چیزی که انجام دادند عذرخواهی کنند چرا که هم کار آقای احمدی‌نژاد اشتباه بود و هم کار آقای لاریجانی.

پخش فیلم اشتباه بود

وی گفت: متأسفانه برخی‌ها در جریان اتفاقات رخ داده توهین‌هایی را به رئیس یک قوه مطرح کردند که حتی نمی‌شود آنها را به زبان آورد که بنده نمی‌توانم این توهین‌ها را بگویم و حتی فضا طوری شده بود که نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس با چشمانی پر از اشک به بنده مراجعه کردند و گفتند که چرا این اتفاقات انجام شده؛ برخی از نمایندگان واقعاً نگران این بودند که چه بر سر مردم می‌آید؟ ولی در مقابل عده‌ای خوشحال بودند که نمی‌دانم این خوشحالی برای چه بود؛ در بازی باخت‌-باخت نمی‌دانم خوشحالی چه معنایی دارد؛ آقای لاریجانی باید مواظب باشد و به دوستانش هم که در مجلس این کار را انجام می‌دهند تذکر بدهد و البته رئیس‌جمهور هم بسیار اشتباه کرد که فیلمی را پخش کرد که این کار هم اصلاً درست نبود.

مردم از مسئولین خیلی بهترند

نبویان افزود: البته ملت ما متحد هستند و بنده به این یقین رسیده‌ام که مردم از مسئولین خیلی بهترند و دشمن نمی‌تواند از این فضا سوءاستفاده کند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دارا
آقای نبویان از جمله افرادی است که من ارادت خاصی به ایشان دارم
به خاطر همین حریتی که دارند و در حالیکه آقای حسینیان که هم حزبی اوست از مرتضوی دفاع می کرد ایشان اینگونه محکم از خطا نمی گذرد
احسنت!
واقعا دفاع آقای حسینیان از مرتضوی در مجلس عجیب بود: "مرتضوی مثل سوریه در خط مقدم است"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دانا
United Kingdom
چه حرفیه ؟! لاریجانی چاره ای جز جواب دادن نداشت .
سيد
United Kingdom
برخي فكر مي‌كنند انصاف در آن است كه هر دو را محكوم كنند!!!! آقا جان، اگر لاريجاني دفاع نمي‌كرد بايد به عقل و درايت و غيرتش شك مي‌كرديم. خدا را در اظهار نظر در نظر بگيريد.
Latvia
اول لاریجانی اشتباه کرد بعد احمدی نژاد جالبه بابا ...
اصفهاني
Iran, Islamic Republic of
يكشنبه روز سياه مجلس نبود روز روسياهي باند انحرافي مقابل خودخواهي هايش بود .
چرا جمله مربوط به لاریجانی را با تیتر کوچکتری زده اید؟ گناه ایشان کمتر نبود
مجلسیان گناه کردند که استیضاح را مطرح کردند ولی رئیس جمهور چرا مطالب غیر مرتبط را مطرح کردند ؟ وچرا در مجلس چرا قبلا و از طریق قانونی اقدام نکرده بودند و خوب جنابعاتی کمتر به مجلس میپرداختید اگر چه اشتباه مجلس نیز کمتر از دولت نبود
ali
هرکسی ازضن خویش شدیارمن...نه عزیزبرادر!
واقعااین یک معجزه بودویک برگشت اعتمادعمومی به انقلاب.
مجید جان
ظن نه ضن!
amin
همین شماها هستید که با سکوتتون اجازه میدید قساد روز به روز بیشتر تو نظام ما ریشه کنه.
.........
Latvia
آقای نبویان گفته است لاریجانی و احمدی نژاد عذر خواهی کنند چرا تنها نام احمدی نژاد را تیتر کرده اید؟؟ در ضمن از آقای نبویان سئوال دارم بله اگر واقعه مجلس بدون پیش زمینه باشد حرف شما سمعا و طاعتا می باشد اما یک نگاه به توهین های متعدد رئیس مجلس و نمایندگان هوادار وی در یکی دو سال اخیر به احمدی نژاد اقعا چه کسی باید عذرخواهی کند؟؟ آیا پخش فیلم برادر لاریجانی غلط بود اما پخش فایل صوتی مرتضوی درست بود؟؟ یک طرفه به قاضی رفتن همیشه انسان را خوشنود می سازد اما خداوند به عدالت حکم می دهد نه یک طرفه قضاوت کردن
اولا به نظرم تیتر جهان هیچ اشکالی نداره برو ببین
در تیتر اسم هیچکدام نیست. اسم احمدی نژاد در رو تیتر و اسم لاریجانی در زیر تیتر آمده که به یک سهم است / در متن خبر و لید هم اسم احمدی نژاد و لاریجانی با هم آمده
ثانیا تفاوت پخش فیلم احمدی نژاد با پخش صوت توکلی اینه که اولی مخفیانه و بدون اطلاع گرفته شده و دومی با اطلاع اعضای جلسه/ پس اولی جرم است و دومی نیست!
خودشون که گفتن بدون اطلاع بوده شما میگی اعضا مطلع بودن؟
دعوای خانوادگی را به بیرون از خانه کشاندن کاری بسیار خطرناک و زشت است. خطرناک از آن جهت که دشمنان خارجی را جری می کند و زشت از آن جهت که ثابت می کند اعضاء خانواده توان حل مشکلات خود را در خانه نداشته و نیاز به داوری خارج از خانه دارند.
در این گونه دعواها هم هر دو طرف به یک اندازه مقصرند چون فکر می کنند که اگر کوتاه بیایند دلیل بر ضعف آنان است!
ضمنا اتفاقات روز استیضاح ریشه در جای دیگر داشت و به هیچ وجه ربطی به حرفهای احمدی نژاد و پخش فیلم نداشت، هر چند این کار رئیس جمهور بنزینی روی آتش بود ولی آتشی که از قبل روشن شده بود و چشمان تیزبین رهبری آن را دیده بود و هشدار داده بود ولی کو گوش شنوا؟!
آرمان
دشمن دیگه چی می خواد ؟ بین بچه حزب اللهی ها هم اختلاف افتاده !!!!!!! خدا رحم کنه ؟ دنبال مقصر نگردیم به فکر نظام باشیم که ادامه دادن این مسئله و خبر درست کردن برای اون فقط کش دادن یه روایت تلخه، باید فراموشش کنیم دوباره با هم متحد شیم، هم مسئولین و هم بچه حزب اللهی ها، فکر آقا و نظام باشیم، قضیه رو بیشتر از این کش ندیم. ما باید استکبارو ساقط کنیم. این اختلافات روا نیست.
ان حزب الله هم الغالبون
یه دولت بدسلیقه اینطور عمل میکنه:
که الا و بلا باید مرتضوی پرحاشیه در این پست بمونه حتی به قیمت این افتضاح تاریخی در کشور.

یه مجلس بدسلیقه اینطور عمل میکنه:
که گویی تمام مشکلات مرتفع شده، تمام مدیران ما کارآمد و صالح اندو قطعا همین یه دندون خراب مونده و باید کنده بشه ولو اینکه تیغ جراحی با بی حوصلگی به شاهرگ کشور بخوره
یه دولت خوب میگه:
چون حساسیت روی یک شخص زیاده (گناهکار یا بیگناه) تو این 5 ماه کسی دیگه رو بجاش بذارم که مصالح بزرگتر حفظ بشه و برم با کمک مجلس به جنگ گرونی و آشفته بازارها.

یه مجلس خوب هم :
بخاطر چند روز مدیریت یک انسان مورد دار، کل جامعه رو تو التهاب فرو نبرم و اون هم مثل خیلی کسای دیگه مثل ا-م و ع-ج و خیلی مدیران بد دیگه بمونه تا بی تدبیریهای گاهگاه دولت در آخرین روزهایش مشکل بزرگتر درست نکنه.

فهم این ها برای مجلس و دولت سخت نبود ولی افسوس که اخلاص کم و تعصب کور و نفسانیات فراوان است برادر.
در ضمن آقای نبویان، از امثال شما توقع می رفت از اوج گیر التهاب مجلس که از ابتدای روز کاملا در رادیو احساس میشد جلوگیری کنید و نکردید. به جای عذرخواهی خشک و خالی در این مورد توضیح بدید.
عذر خواهی لاریجانی چرا؟ شما اگه میخواستید فضا سالم بشه چرا در مناظرات 88 احمدی ... را وادار به عذر خواهی نکردید چرا شما ها هیچ کدامتان عذر خواهی نکردید از آن رفتار . بله یه کسی مثل مطهری این پیشنهاد را بده حرفش رو چشم چون او همان زمان هم درست موضع گرفت و گفت:همه طرفها باید محاکمه شوند سیدی
یعنی شما میفرمایید که انجام وظیفه قانونی استیضاح توسط نمایندگان، بخاطر ترس از جنجال توسط رییس جمهور کار غلطیه؟
عجب استدلالی راستی!
امید
استیضاح اگرچه حق قانونی نمایندگان است اما خداوند یک قوه مظلومی هم در کله ما آفریده و اون هم عقله ! در 4 ماه پایانی دولت کدام انسان عاقلی جامعه رو دچار چالش می کنه و وزیری را نه به خاطر عملکرد ضعیفش بلکه به خاطر نصب یک فرد استیضاح می کنه ؟!
و اینو اضافه کنید به دریده صحبت کردن بعضی از استیضاح کندگان مخصوصا اون نماینده ای که قبل از رئیس جمهور تذکر داد و شخص دوم مملکت جمهوری اسلامی را به بچه محصل تشبیه کرد !!
آقای نبویان، نظام و ملت و رهبری عزیز و با کفایت متزلزل نشده اند،

این شما مسئولین هستید که بصیرت شما در تشخیص حق متزلزل شده است.
من از آقای لاریجانی متشکرم که به ملت نشان داد مسئولین نظام پاکند و این بگم بگم های آقای احمدی نژاد چیزی است در حد همان نوار صوتی جویده شده ای که در مجلس آورده بود که اصلاً قابل اعتنا نیست.

ماهها وقت گذاشته اند که مچ این لاریجانی ها را بگیرند و در آخر یک...

اگر همین وقت را صرف مشکلات مردم و کارگران کرده بودند، الان وضعیت این نبود.
علي
عذرخواهي!!!!!!!!!اونم مسئولين ايران!!!!!!!! اونم احمدي ن‍‍‍‍‍زاد!!!!!!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی مردم گرانی های بی منطق است .اجناس 3برابر وبیشتر نسبت به چندماه پیش گرانتر شده ودرآمدها .....
بابا تورو خدا جلوی این گرونی ها رو بگیرید .پراید 20میلیون تومن.مگر ما درتولید این خودرو خودکفا نیستیم.آهن داریم . مس داریم. لاستیک داریم . گرانی پراید بی منطق است .این یک نمونه بود.اگرقرار است سختی وتحریم ها را تحمل کنیم چرا فقط یک عده باید تحمل بکنند منطق انست که همه تحمل بکنند