جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

وظیفه مسئولان از زبان آیت‌الله‌مهدوی

سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 270373
آیت الله مهدوی در آستانه یوم الله 22 بهمن با صدور بیانیه‌ای ضمن دعون از مردم جهت حضور در راهپیمایی 22 بهمن، مهم‌ترین وظیفه مدیریتی مسئولان را ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور و پاسخ بهنگام به تهدیدها و تحریم‌های دشمن برشمرد.
 به گزارش جهان، متن کامل این بیانیه به این شرح است: انقلاب اسلامی وارد سی و چهارمین حیات شکوهمند خود می‌شود. در این دوران، شاهد فراز و فرودهای بسیار بوده‌ایم. امروز انقلاب اسلامی، چون مشعلی فروزان، فراروی انقلاب‌های منطقه و جهان است و نام امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، گرمابخش حرکت‌های مردمی است.
 
اینجانب به نمایندگی از برجستگان امت اسلامی در مجلس خبرگان رهبری، نکات زیر را یادآوری می‌کنم:
 
1 انقلاب اسلامی "انفجار نور" برای روشنایی‌بخشی در عصر تاریک حاکمیت مادی‌گرایی بود. این انقلاب به جغرافیای ایران محدود نیست، انقلابی جهانی است که ان‌شاءالله بسترساز ظهور تنها منجی بشریت خواهد بود. اندیشه مهدویت، اندیشه‌ای جهانی است و حکومتی را نوید می‌دهد که عدالت را در همه قلمروها بسط خواهد داد. ملت عظیم‌الشان ایران، با پی‌ریزی جمهوری اسلامی، اسوه حسنه انسان معاصر برای استقرار نظام مهدوی است.
 
2 نام امام خمینی (ره)، هویت‌بخش تاریخ ایران اسلامی است. ما افتخار می‌کنیم که بنیانگذار جمهوری نورانی اسلامی، شخصیتی است که اطاعت از خط مبارکش را واجب می‌دانیم. ولایت فقیه، ودیعه الهی و وجه اصلی تمایز نظام ما با نظام‌های متعارف بشری است. ولایت فقیه یعنی ولایت فقه، علم، عدل و حاکمیت پاکی‌ها و احترام به حقوق انسان بر اساس نسخه الهی قرآن، امام خمینی، ماموریت خود برای نظام‌سازی را به بهترین شیوه انجام داد و امروز دستاوردهای چنین ولایتی را با همه وجود احساس می‌کنیم.
 
مقام معظم رهبری پس از امام خمینی (ره)، با هدایت الهی و رای خبرگان امت، در جایگاه زعامت قرار گرفت. نظام با تدبیر و درایت ایشان، مراحل سخت را، پیروزمندانه، پشت سر گذاشت. امروز می‌توانیم شهادت دهیم که انقلاب اسلامی، در جهان طوفانی کنونی، در همان مسیر هدایت‌بخش امام خمینی (ره) پیش می‌رود. پیروزی‌های غرورانگیز کشور نشان می‌دهد هنوز دست پرقدرت الهی پشتیبان انقلاب است و مردم و مسئولان متعهد بر صراط مستقیم الهی در حرکتند.
 
3 انقلاب ما در سایه پشتوانه‌های مردمی، جاودانه است. تاریخ انبیای الهی، به جز مقاطعی کوتاه سراغ ندارد که ملتی، چنین فداکارانه، مطیع رهبر خود باشد ملت ما، با پیروزی‌های پیاپی در جنگ سخت و نرم با استکبار جهانی، نشان داده است که بیش از پیش، در صحنه ایثارگری ایستاده است. وظیفه مسئولان کشور است که پاسخگوی مطالبات مردم باشند و صادقانه به آنان خدمت کنند.
 
4 رمز پیروزی‌های روزافزون جمهوری اسلامی، "وحدت کلمه" و "کلمه وحدت" است. ملت ایران دارای اقوام و مذاهب و گویش‌های متفاوت است. آنچه وحدت ما را تضمین کرده است، تمسک به اسلام و قرآن عزیز است. استکبار جهانی در پی آن است که با جنگ نرم، در ارتباط اقوام و مذاهب، نخبگان، مردم و میان قوای سه‌گانه رخنه ایجاد کند. همه باید گوش به فرمان رهبر شجاع و هوشمند انقلاب، هوشیاری خود را حفظ کنند. شرط پایبندی به وحدت، التزام عملی به قانون اساسی و قوانین و مقررات کشور است. وحدت ما، تا آنگاه که به ریسمان خدا چنگ زده‌ایم، ناگسستنی است.
 
5 پیروزی انقلاب اسلامی، مرهون انگیزه دینی و اقبال مردم اسلام‌خواه بود. اما این دو عامل، بدون حضور پرخروش روحانیت شیعی، به عنوان رهبران مذهبی جنبش، راه به جایی نمی‌برد. روحانیت بیدار و هوشیار که به شهادت تاریخ، همواره سردمدار ستیز با ستم بوده است، با رجوع به اسلام ناب و در سایه بازسازی اندیشه دینی و هماهنگ کردن سیاست و دیانت در صحنه عمل اجتماعی، توانست اصلاحاتی عمیق و بنیادین در نظام اجتماعی ما به وجود آورد که شکل‌گیری یک نظام دینی، دستاورد عالمگیر آن است. به همین دلیل بود که حوزه‌های علمیه از همان آغاز، آماج خشم استکبار جهانی شد؛ چرا که آن را الهام‌بخش اسلام راستین و چون چشمه جوشانی می‌دانست. امروزه و در شرایط حساس داخلی نیز که مشتاقان اسلام و انقلاب، خود را وامدار تغذیه فکری، سیاسی و فرهنگی روحانیت می‌بینند، این نهاد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه فکر و فرهنگ اسلامی، بیش از هر عاملی در قوت جامعه موثر است. پیوند میان مردم و روحانیت، توصیه فراموش نشدنی پیشوای انقلاب بود. این توصیه امروز هم باید به عنوان میراثی گرانقدر از سوی مردم و روحانیت پاس داشته شود.
 
6 انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در پیش است. دشمن، در انتخابات سال 88، از غفلت و جهل برخی، سود برد و با فتنه‌گری، اقتدار و امنیت ملی را به خطر انداخت. ملت هوشیار ما از این گردنه گذشت. اینک، چنان که مقام معظم رهبری اشاره کردند، کلیده واژه "انتخابات آزاد" را به جای "تقلب" برگزیده‌اند تا نتایج انتخابات را قبل از برگزاری زیر سوال ببرند. به کسانی که ناآگاهانه در این دام افتاده‌اند توصیه می‌کنیم به حقیقت باز گردند و آبروی خود را در معرض تهدید قرار ندهند و برای مردم و نظام مزاحمت پدید نیاورند.
 
انتخابات حق مردم است و مداخله بیگانگان در این امر، برخلاف نظامات جهانی و حقوق بین‌الملل است. آزادی، استقلال و حقوق اساسی مردم، با مداخله بیگانگان به خطر می‌افتد. کسانی که در این خطرانگیزی، با بیگانگان همراهند عاقبت به خیر نخواهند برد و دست پر قدرت ملت، آنان را مجازات خواهد کرد.
 
7 سکان‌دار اجرایی کشور در انتخابات خرداد سال آینده باید با گفتمان انقلاب اسلامی همراه باشد و به مطالبات مردم و رهبری، در طراز دهه چهارم انقلاب توجه کند. او باید پاسخگوی سوگند خود در انجام وظایف و مظهر وحدت ملت و تحکیم امنیت ملی و حفظ حدود اسلامی باشد.
 
انتخابات، آزمون صداقت و کارآمدی است. کسانی که شرایط آمده در قانون اساسی برای ریاست‌جمهوری را در خود نمی‌بینند، مردم و نهادهای نظارتی و اجرایی را به زحمت نیندازند. نمایندگان واقعی بخشی از مردم، احزاب و گروه‌ها به صحنه بیایند و در رقابتی اخلاقی، قانون‌مند و جدی، به وظایف خود عمل کنند.
 
اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی، از انتخابات ریاست‌جمهوری کمتر نیست و در مقیاسی دیگر برآورنده حقوق اجتماعی شهروندان است. مردم که در یک روز تاریخی، سرنوشت دو نهاد انتخاباتی را تعیین می‌کنند مشارکت در این دو رخداد عظیم را مانند گذشته به مثابه تکلیف شرعی بدانند.
 
8 کشتار شیعیان در پاکستان، ادامه شرارت و کشتار مردم مظلوم عراق از سوی جریان‌های سلفی و تکفیری، حضور تروریست‌ها در سوریه و کشتار بی‌گناهان و تداوم نقض حقوق بشر در بحرین، نشان دهنده نقشه آمریکا برای ناامن کردن منطقه و ایجاد حاشیه امن برای اشغالگران قدس است. جهان اسلام و عرب باید هوشیار باشد و اجازه گسترش نسل‌کشی مسلمانان را ندهد. ما ضمن محکوم کردن این کشتارها، همگان را به شناخت مقاصد ابرقدرت‌ها و توصیه قرآنی "اصلاح ذات‌البین" میان طوایف مسلمان فرا می‌خوانیم: "و ان طائفتان من‌المومنین قتتلوا فاصلحوا بینهما".
 
9 در این شرایط، مهم‌ترین وظیفه مدیریتی مسئولان، ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور و پاسخ بهنگام به تهدیدها و تحریم‌های دشمن است. مردم چنان که امام راحل فرمود ولی نعمت ما هستند و کاهش مشکلات معیشتی آنان، اولی‌ترین رسالت مدیران است. از دولت و مجلس می‌خواهیم که با توجه به توصیه مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی در این مقطع، در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها، کارشناسانه رفتار کنند و در سایه برقراری تفاهم در آستانه عید نوروز، منادی خبرهای خوشی برای مردم عزیز باشند.
 
10 دشمنان ایران و اسلام و جنگ‌افروزان جنگ‌های سخت و نرم، امروز در اتاق‌های جنگ خود، نقشه‌های شومی طراحی کرده‌اند. آنان به بهانه برخورداری ما از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و به قصد براندازی نظام و جدا کردن مردم از انقلاب، در پی تشدید تحریم‌ها و فشارها هستند. ملت ما، در راهپیمایی باشکوه یوم‌الله 22 بهمن امسال، تیر خلاص به این راهبرد خائنانه و ننگین خواهند زد. اینجانب به نمایندگی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، ضمن تبریک فرا رسیدن سی و چهارمین فجر انقلاب اسلامی اعلام می‌کنم که در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، پا به پای زنان و مردان فداکار ایرانی، شرکت می‌کنیم و هم‌صدا با امت بزرگ اسلامی، دیگر بار با آرمان‌های والای امام و انقلاب تجدید میثاق می‌کنیم.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *