جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کلاهبردار فراری را شناسایی کنید+ عکس

جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 269575
تصویر فردی که با جعل عنوان و فروش و اجاره ملک و خودرو به افراد مختلف از آنها کلاهبرداری می‌کرد با دستور قضایی منتشر شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس چندی پیش تعدادی از شهروندان با مراجعه به کلانتری 103 گاندی به مأموران اعلام کردند که از طریق آگهی فروش خودرو و همچنین اجاره واحد مسکونی، به دفتر شرکتی واقع در خیابان آفریقا ـ خیابان مهیار مراجعه و اقدام به اجاره واحد مسکونی و یا خودرو از مدیر شرکت به نام نوید نعمتی کرده‌اند که پس از گذشت مدت کوتاهی متوجه شدند که واحد مسکونی و همچنین خودروهای فروخته شده، متعلق به افراد دیگری بوده و مدیر شرکت اقدام به کلاهبرداری کرده و پس از دریافت وجوه نقد از آنها، متواری شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری تحت عنوان فروش خودرو و اجاره ملک غیر، پرونده به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 3 تهران و برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباختگان در اظهارات مشابه عنوان می‌کردند که در پی انتشار آگهی فروش خودرو به‌ ویژه خودروهای مدل بالا از قبیل تویوتا، مزدا 3 و غیره و یا اجاره واحدهای مسکونی و یا تجاری، به دفتر شرکت شخصی به نام نوید نعمتی در خیابان آفریقا مراجعه کرده، پس از تنظیم قرارداد و پرداخت مبلغ مورد توافق اقدام به اجاره ملک و یا خرید خودرو کرده اما پس از گذشت مدتی متوجه شده‌اند که ملک و یا خودروی آنها متعلق به افراد دیگری بوده و بعضاً در یک زمان، به چندین نفر اجاره یا فروخته شده است.

یکی از مالباختگان با اشاره به اجاره یک واحد تجاری از نوید، به کارآگاهان گفت: در تقاطع خیابان زرتشت اقدام به اجاره یک واحد تجاری کرده بودم که پس از گذشت دو ماه متوجه شدم که این ملک متعلق به فرد دیگری است که به من اجاره داده شده است.

مالباخته‌ای دیگر نیز با اشاره به خرید یک دستگاه خودرو سواری اظهار داشت: یک دستگاه خودرو سواری تویوتا کمری را به مبلغ 24 میلیون و 800 هزار تومان، به صورت رهن در اختیار داشتم که پس از مدتی متوجه شدم که خودرو متعلق به شخص دیگری است و فروخته شده است.

 

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان پایگاه سوم با بررسی هویت نوید نعمتی متوجه شدند که هویت مذکور نیز متعلق به یک دانشجو است که در حال حاضر، در مقطع دکتری رشته مهندسی و در اروپا در حال ادامه تحصیل است.

کارآگاهان با بررسی شیوه و شگرد استفاده شده در کلاهبرداری‌ها و پس از شناسایی مالکان حقیقی واحدهای تجاری و یا مسکونی و همچنین خودروهای توقیف شده و در تحقیقات از این افراد اطلاع پیدا کردند که متهم پرونده با جعل هویت‌های مختلف نوید نعمتی، مهدی چاوشی و غیره اقدام به اجاره ملک و یا خرید خودرو از آنها کرده و در شرایطی که قسمتی از پول مورد توافق اجاره یا خرید ملک و یا خودرو را به مالکان حقیقی پرداخت کرده بود، تحویل مابقی پول را مشروط به زمان تنظیم قرارداد و یا انتقال سند مشروط کرده و همزمان با تأسیس دفتر و یا شرکت در مناطق مختلف تهران از قبیل خیابان آفریقا، میدان فاطمی و خیابان گاندی و از طریق انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار اقدام به اجاره ملک و یا فروش خودرو به سایر افراد و بعضاً چندین نفر کرده است.

سرهنگ کارآگاه حسین خان بابایی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی ده‌ها مالباخته‌ای که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، دستور انتشار تصویر متهم پرونده جهت شناسایی و دستگیری صادر شده است.

وی افزود: از کلیه شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص هویت واقعی و همچنین مخفیگاه و یا محل های تردد این شخص دارند، درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 21865659 در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند؛ همچنین از کلیه مالباختگان و شکات احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند نیز دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان خرمشهر ـ میدان نیلوفر مراجعه کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *