سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

توطئه مشترک انگلیس و قطر بر ضد سوریه

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب: 269282
اسناد لو رفته از یک شرکت پیمانکار نظامی انگلیسی نشان می دهد، پیشنهادی از سوی قطر به این شرکت ارائه شده تا طرحی جعلی را که نشان می دهد دولت سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده می کند، منتشر کند.
 به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی؛ شبکه تلویزیونی المنار لبنان اعلام کرد، اسنادی که از شرکت پیمانکار نظامی "بریتام" به دست آمده است نشان می دهد، قطر در برابر پرداخت مبلغ هنگفتی پول از این شرکت خواسته است تا طرحی جعلی را در خصوص استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی منتشر کند.

بر اساس این گزارش، در یک ایمیل مبادله شده بین دو مقام رسمی و ارشد این شرکت انگلیسی مشخص شده است که این توطئه از سوی واشنگتن نیز تصویب شده است. در بخشی از این ایمیل افشا شده آمده است:« ما بار دیگر پیشنهادی جدید دریافت کرده ایم. این پیشنهاد دوباره در خصوص سوریه است. قطری ها پیشنهاد جذابی را ارائه کرده اند و این ایده و پیشنهاد با موافقت واشنگتن روبرو شده است.»

بر اساس این اسناد، قطر همچنین پیشنهاد قاچاق کلاهک های شیمیایی و موشک از لیبی به به شهر حمص سوریه را داده است. قطر همچنین از این شرکت انگلیسی خواسته است تا با استفاده از یک شخص اوکراینی که روسی صحبت می کرده، شواهدی را بر ضد سوریه جمع آوری و جعل کند.
تحولات جدید در حالی است که "احمد معاذ الخطیب" رهبر ائتلاف گروه های مخالف دولت سوریه به تازگی اعلام کرد، قطر بیش از 20 میلیون دلار در اختیار این ائتلاف قرار داده است.

این در حالی است که ارتش سوریه توانسته است دمشق پایتخت این کشور و حومه آن را از وجود تروریست ها پاکسازی کند و امنیت را به مناطق شمال شرقی مثل ادلب بازگرداند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *