سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
۱

بانوان‌‌ از برنزه کردن خود‌داری کنند‌

يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب: 268742
رئیس بیمارستان امید مشهد گفت: سرطان پوست کم خطرترین بیماری در گروه سرطان‌ها است که به جز موارد خیلی محدود مرگ و یا معلولیت‌های جدی به همراه ندارد.
 به گزارش جهان به نقل از فارس، امیر آل داوود عصر امروز در حاشیه نشست هفته ملی سرطان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سرطان جزو سرطان‌های شایع است که در ‌شمارش افراد مبتلا به سرطان مبتلایان به این نوع ویژه از سرطان محاسبه نمی‌شوند.
 
وی تصریح کرد: این بیماری به طور معمول به راحتی درمان نی‌شود و به دلیل اینکه ضایعات آن به راحتی قابل دیدن است معمولا سریعا تشخیص داده می‌شود.
 
رئیس بیمارستان امید مشهد در ارتباط با عوامل ایجادکننده سرطان پوست خاطرنشان کرد: عامل ایجاد این نوع سرطان اشعه ماورا بنفش است و بر این اساس بیشتر افرادی به این نوع سرطان مبتلا می‌شوند که در معرض نور آفتاب شدید و به صورت مداوم باشند.
 
آل داوود یادآور شد: به عنوان مثال گروه‌های شغلی مانند کشاورزان و یا افرادی که در مناطق گرمسیر در فضای بیرونی کار می‌کنند در معرض این سرطان هستند.
 
وی با تاکید براینکه پیشگیری از هر نوع درمانی مقرون به صرفه‌تر است اظهار کرد: به راحتی می‌توان با استفاده از موانع فیزیکی مانند کلاه و یا دستکش و یا استفاده از کرم‌های ضد آفتاب تا حدود زیادی از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری کرد.
 
رئیس بیمارستان امید مشهد با اشاره به علائمی که سرطان پوست می‌تواند به همراه داشته باشد متذکر شد: به وجود آمدن ضایعه‌ای مزمن که ادامه پیدا کند، خال‌هایی که رنگ آنها تغییر کند و یا حجم آنها تغییر پیدا کند، ضایعه‌های پوستی که به وجود بیایند سطح ناصافی داشته باشند و خونریزی کنند از جمله علائمی هستند که می‌توان از آنها به عنوان علائم سرطان پوست یاد کرد.
 
آل داوود تاکید کرد: یکی از انواع نادر خطرناک در سرطان‌های پوست ملانوم نام دارد که به شکل خالی در بدن ظاهر می‌شود که قسمت‌های متفاوت آن رنگ‌های متفاوتی دارند، مرز مشخصی ندارد و سطح آن خونریزی می‌کند.
 
وی ادامه داد: به طور کلی احتمال ابتلا به سرطان پوست در افراد سفید پوست بیشتر از سیاه پوستان است و بانوانی که پوست روشن دارند باید از برنزه کردن آن به ویژه با دستگاه‌هایی که لامپ‌های مولد دارند خودداری کنند.
 
*مصرف شوری احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد
 
رئیس بیمارستان امید مشهد در ارتباط با عواملی که احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد اظهار کرد: در گذشته تبدیل کردن به ترشی و یا شوری روشی برای نگهداری سبزیجات و صیفی‌جات برای فصل زمستان بوده است.
 
آل داوود تصریح کرد: در حال حاضر اثبات شده است که موارد مانند شوری، ترشی، خیارشور، گوشت نمک سود و مقوله‌های دیگری از این قبیل احتمال ابتلا به سرطان را افزایش‌ می‌دهد.
 
وی ادامه داد: همچنین استفاده از غذاهای آماده مانند کنسروها و یا غذاهای فست فود نیز می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش دهد.
 
رئیس بیمارستان امید مشهد اضافه کرد: علاوه بر این آب‌های آشامیدنی که در آنها مواد دفعی انسانی و یا حیوانی به نحوی وارد می‌شود می‌تواند سبب بروز سرطان در افراد شود.
 
آل داوود با اشاره به علائم ابتلا به سرطان معده بیان کرد: این سرطان ممکن است علائم متفاوتی داشته باشد که برخی از آنها عبارت از احساس سیری زودرس، درد یا سوزش معده، کاهش اشتها، لاغری بی‌علت و کم‌خونی و خونریزی از دستگاه گوارش هستند.
 
وی با اظهار ناراحتی از اینکه معمولا سرطان‌های معده زمانی تشخیص داده می‌شوند که بیماری در مرحله شدید قرار گرفته باشد تاکید کرد: در این بیماری پیشگیری یکی از ارکان مهم است که باید به اصول آن تا حد امکان عمل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقاي دكتر زاكاني شما خود پزشك هستيد و من نمي دانم تا كي بايد تغذيه به صورت تك موردي بررسي شود. انسانها فقط يك ماده غذايي را نمي خورند كه ما آن را مضر بدانيم بلكه بايد برآيند انها يعني يك رژيم غدايي به مردم داده شود و در همه بر آن تبيلغ شود و صدا و سيما نيز در فيلم ها برنامه هاي آشپزي و مخصوصا تبليغات درآمد زاي خود آن را رعايت كند.
پزشكان ما هنوز حرف زدن با مردم را ياد نگرفته اند زيرا در هيچ جا هيچ چيزي به آنها ياد داده نشده است و آنها به حال خود و در جهت تخصص گرايي مديريت نشده در حال حركت هستند و اصلا تشخيص نمي دهند كه چه حرفي براي مردم بايد زده شود و فرق آن با كنفرانس و مقاله چيست.
...