جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

برنزه‌کردن‌پوست منجربه‌سرطان می‌شود

سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 315401
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استفاده مداوم از دستگاه های برنزه کننده بدن خطرهای بسیاری را به دنبال دارد و سبب ایجاد بیماریهای پوستی، سرطان، خارش و کهیر می شود.
به گزارش جهان، علی اصیلیان در گفت وگو با مهر اظهار داشت: دستگاه های سولاریوم دستگاه های برنز کننده بدن هستند که با تولید اشعه ماوراء بنفش و تحریک رنگدانه های پوست موجب تیرگی پوست می شوند.

وی گفت: برخورد مستقیم اشعه ماوراء بنفش با پوست موجب عوارض شدیدی از جمله کهیر، خارش و سرطان در پوست می شود.

این متخصص پوست و مو، پیری زودرس را از دیگر عوارض دستگاه های سولاریوم دانست و ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از سالن های آرایشی به صورت مصنوعی با استفاده از سولاریوم به برنزه کردن پوست اقدام می کنند.

وی برنزه کردن را به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم کرد و افزود: برنزه کردن طبیعی قرار گرفتن در مقابل پرتوهای نورخورشید و برنزه کردن مصنوعی قرار گرفتن در مقابل پرتو های مصنوعی فرابنفش است که در هر حالت بدن در مقابل اشعه خطرناک و سرطان زای فرابنفش قرار می گیرد.

اصیلیان با تاکید بر این موضوع که برنزه کردن در علم نظر پزشکی مردود شناخته شده است ، اضافه داشت : متخصصین پوست همواره برای جلوگیری از پیری زودرس و سرطان های ناشی از پرتوهای نور خورشید، استفاده از کرم های ضد آفتاب و ترمیم آن هر ۲ ساعت یک بار را ضروری می دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *