يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

ادعای آمریکا درباره مذاکرات هسته ای ایران

يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 268693
به دنبال اظهارات مسوولان ایرانی مبنی بر بی‌میلی کشورهای عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان برای مذاکره در خصوص برنامه‌ هسته‌یی تهران، یکی از مسوولان وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که ایران با آغاز مذاکرات در استانبول در روز دوشنبه (فردا) مخالفت کرد و از این رو گروه 1+5 پیشنهاد ماه آینده را مطرح کرد.
 به گزارش جهان، روزنامه‌ الشرق‌الاوسط چاپ لندن به نقل از این مقام مسوول در وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: تاکنون توافقی بر سر دور بعدی مذاکرات انجام نشده است اما تماس‌ها هم‌چنان برقرار است. هم‌چنین ایران پیشنهاد رفتن به استانبول را برای فردا (دوشنبه) نپذیرفت و از این رو ما تاریخ‌های جدیدی را در فوریه آینده پیشنهاد کردیم.
 
به گفته این مقام مسوول، از ماه گذشته تاریخ‌های زیادی به ایران پیشنهاد شد اما مسوولان ایرانی بی‌میل هستند و تاریخ ها و مکان‌ها را تغییر می‌دهند.
 
به گزارش الشرق‌الاوسط، آخرین مکانی که ایرانی‌ها برای برگزاری مذاکرات پیشنهاد داده بودند، قاهره بود اما این در حالی است که مسوولان مصری اعلام کردند که با توجه به اوضاع فعلی مصر، قاهره مکان مناسبی برای این کار نیست.
 
این مقام مسوول که نامی از وی برده نشده افزود: ما احساس ناامیدی می‌کنیم چرا که تا کنون نتوانستیم بر سر برگزاری نشست به توافق برسیم. ما از طرف خودمان در خصوص تعیین تاریخ و مکان انعطاف پذیری نشان دادیم اما ایران به اعلام شروط جدیدش ادامه می‌دهد و این یعنی این کشور وقت کشی می‌کند.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *