سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱

دلایل نوسانات قیمتی مرغ در بازار

يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 268676
مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان دلایل نوسانات قیمتی مرغ در بازار، گفت: از فردا بخشی از مرغ‌ ذخیره‌سازی شده از سوی دولت در بازار آزاد خواهد شد و بر این اساس، قیمت کاهش خواهد یافت.
 به گزارش جهان، علی‌اکبر پورکاوه در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه قیمت مرغ در روزهای آینده کاهش می‌یابد، گفت: با مجموعه تدابیری که وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته، از فردا دوشنبه بخشی از مرغ ذخیره‌سازی شده در بازار، آزاد می‌گردد و به همین دلیل، افزایش عرضه، قیمت را کاهش خواهد داد.
 
مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: مرغ کالای جایگزینی برای گوشت قرمز است و بر این اساس، به دلیل افزایش تقاضا برای این کالا همزمان با ایام محرم و صفر و آغاز اعیاد ربیع‌الاول، قیمت با نوسان مواجه شده که البته این افزایش تقاضا از قبل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی شده است.
 
وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم برای تنظیم بازار مرغ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است و ضمن اطمینانی که به تولید وجود دارد، این وزارتخانه از طریق تامین به موقع نهاده‌ها برای تولید پایدار، برنامه‌ریزی لازم را نیز برای پاسخگویی به تقاضا صورت داده است.
 
به گفته پورکاوه، هم اکنون پاسخگویی به تقاضاها از محل ذخایر کالایی در دستور کار قرار گرفته است که به زودی با آزادشدن بخشی از ذخایر مرغ، بازار به آرامش دست خواهد یافت و قیمت کاهش می‌یابد.
 
مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: روند کاهش عرضه مرغ به بازار قابل پیش‌بینی بود، چراکه واحدهای تولیدی به نحوی برنامه‌ریزی کرده‌اند که در ایام پایانی سال مرغ گوشتی را برای تامین بازار شب عید عرضه کنند.
 
وی ادامه داد: بر این اساس، 45 تا 50 روز قبل از این عرضه، فرصت تنفسی تدارک دیده‌اند تا محصول را 60 روز مانده به پایان سال برداشت کنند، این در حالی است که برای جوجه ریزی مجدد فرآیند ده روزه‌ای وجود دارد که در این فرصت، معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدارک توزیع مرغ کافی در بازار برای کنترل قیمت را دیده است.
 
پورکاوه گفت: هم اکنون ذخایر مطمئنی از مرغ وجود دارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.
 
قیمت هر کیلو گرم مرغ در روز جاری در بازار 5600 تومان و در میادین تره بار 5400 تومان گزارش شده است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *