دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

لذت خوب زیستن را با عمل به قرآن بچشید

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب: 268542
آیت‌الله مکارم شیرازی در پیام خود به جشنواره ملی تأثیر قرآن بر فرهنگ عمومی در خراسان شمالی آورده است: محتوای قرآن را در زندگی خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن و آرامش روح و آسودگی خاطر و پیشرفت و ترقی را بچشید.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، در متن این پیام آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم، قبل از هر چیز برگزاری این جشنواره قرآنی را به همه شما عزیزان، مخصوصاً به دست اندرکاران، مسئولان محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی  و همه عزیزانی که در این مجلس باشکوه شرکت کرده‌اند صمیمانه تبریک می‌گویم.
 
این پیام می‌افزاید: قرآن، کلام نورانی خدا و دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است. در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند، این همان حبل الله و رشته محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مربوط می‌کند.
 
این پیام ادامه می‌دهد: در آیه شریفه 103 سوره آل عمران به قرآن دعوت کرده و می‌فرماید: ( وَاعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا ) اعتصام به حبل الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است. این همان نور و هدایتی است که در آیات 15و16سوره مائده به آن اشاره فرموده و می‌گوید:(قد جاء کم من الله نور و کتاب مبین یهدی به الله من اتبع رضوانه سبل السلام و یخرجهم من الظلمات الی النور) آری! همه در پرتو هدایت آن از ظلمات پراکندگی و اختلاف و نزاع و کشمکش رهایی می‌یابند و به سر چشمه نور که همان برادری و اخوت اسلامی است باز می‌گردند و از هدایت‌های آن به سوی علم و دانش و پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند.
 
این پیام تصریح می‌کند: آشنایی جوانان و نوجوانان به این کتاب بزرگ آن‌ها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش او برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان حفظ می‌کند. اینجانب به همه‌ی عزیزانی که در این جشنواره‌ها و فعالیت‌های قرآنی شرکت کرده‌اند خوش آمد می‌گویم.
 
در این پیام آمده است: من مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات بخش اسلام راه سعادت و خوشبختی را می پیمایید و می‌توانید در آینده افرادی دانشمند و پیشگام و پاک و مؤمن و پر تلاش باشید و به کشور خود کمک کنید. آری آینده کشور به دست با کفایت شما ساخته می‌شود به شرط اینکه همواره در سایه‌ی هدایت‌های قرآن گام بردارید.
 
این پیام خاطرنشان می‌کند: همه روز آیاتی از قرآن را بعد از نماز صبح بخوانید و درباره معنی آن بیندیشید و محتوای آن را در زندگی خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن و آرامش روح و آسودگی خاطر و پیشرفت و ترقی را بچشید. من از خدای بزرگ برای همه‌ی شما و پدران و مادران و معلمان و اساتید شما موفقیت و سربلندی و عزت و سلامت روح و جسم می‌خواهم و امیدوارم همواره در سایه‌ی قرآن از همه خطرات جسمی و روحی در امان باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *