سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

روزانه 50 مسلمان در جهان کشته می‌شوند

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 268518
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در دو سال گذشته، روزانه 50 نفر مسلمان توسط تندروهای مذهبی و دشمنان اسلام کشته شده‌اند.
 به گزارش جهان به نقل از فارس، مولوی نظیر احمد سلامی پیش از ظهر امروز در همایش رسول مهر، وحدت در سایه‌سار بصیرت و بیداری اسلامی در سالن اجتماعات اردوگاه مازندران در مشهد، اظهار کرد: امروز در کشوری زندگی می‎کنیم که اطراف آن را بحران‎های متعددی فرا گرفته است، اما ما در یک کمربند امنیتی به سر می‎بریم.
 
وی ادامه داد: دشمنان جهان اسلام بیش از پیش تلاش می‎کنند تا نا‌امنی‎ها را به کشور‎های اسلامی گسترش دهند و این مهم‌ترین و نخستین هدف برای آنان به‌شمار می‎رود.
 
سلامی خاطرنشان کرد: تدابیر مقام معظم رهبری و تعامل مسئولان و مردم تا به امروز سبب شده که بحران‎ها به سرزمین اسلامی ایران نفوذ نکند و اگر این تدابیر و تعامل ادامه داشته باشد، اهداف دشمنان اسلام خنثی می‎شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از اول شهریور سال 89 تا سال 91 آمار مسلمانانی که توسط گروه‎های تندرو مذهبی و دشمنان اسلام کشته شده‌اند، روزانه به طور متوسط 50 نفر بوده است.
 
وی عنوان کرد: آثار و تبعات منفی این پدیده در مجموع بر عهده امت اسلامی است، بنابراین امت مسلمان نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند.
 
سلامی تأکید کرد: هدف دشمنان این است که در بین امت اسلامی رخنه کنند، بنابراین ما باید بیش از هر زمان دیگر هوشیار باشیم و حساب شده حرکت کنیم، این در حالی است که امروز اطراف کشورمان برادرکشی‌های فراوانی اتفاق افتاده است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هفته وحدت برای امت اسلامی امری اساسی است، وحدت مصلحت عام و تاکتیک نیست، بلکه یک استراتژیک و آموزه‌های اهم اسلام است.
 
وی بیان کرد: در 32 سالی که وحدت در جمهوری اسلامی ایران مهیا و آیات و روایات فراوانی نیز خوانده شده است، باید با حفظ این موضوعات و تمسک به محتوای این  موارد به جنبه‌های بیشتری از دین بپردازیم.
 
سلامی اظهار کرد: یکی از اهداف وحدت، شناخت توطئه دشمن و شناخت ظرفیت و امکانات امت اسلامی است و اگر امت اسلامی براساس وحدت و استراتژی واحد حرکت کنند، تمام تهدیدها و چالش ها به فرصت تبدیل می‌شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در طول تاریخ هر زمان بیداری اسلامی اتفاق افتاده است دشمنان اسلام به تحرک افتاده‌اند، بنابراین دشمنان با خوی تفرقه‌افکنی میان مسلمانان، دور نگه داشتن آنان از قرآن و مخدوش کردن چهره جهاد قصد دارند به مقاصد شوم خود دست یابند.
 
وی یادآور شد: دشمنان اسلام سعی می‌کنند با مخدوش کردن جهاد اسلامی این موضوع را به عنوان ترور و ارعاب در جهان معرفی کنند.
 
سلامی ادامه داد: امت اسلامی دارای ظرفیت‌های مادی و معنوی فراوان و مهمی هستند که این موارد در هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد .
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: جمعیت مسلمانان جهان حدود یک میلیارد و 600 میلیون نفر است و این در حالی است که این تعداد پیروان در هیچ مکتبی در دنیا وجود ندارد.
 
وی تصریح کرد: مسلمانان از نظر منابع انسانی بسیار قدرتمند هستند، همچنین نعمت با ارزش معنوی و آموزه‌های دینی که در نزد مسلمانان است در اختیار هیچ مکتبی نیست.
 
سلامی ابراز کرد: پیوستگی جغرافیایی کشورهای اسلامی از اندونزی تا مراکش مانند زنجیری به یکدیگر مرتبط هستند، با توجه به وحدت اسلامی می‌توان از آموزه‌های پیامبر اکرم(ص) استفاده‌های فراوانی کرد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز منابع عظیم نفتی در اختیار پنج کشور اسلامی است، خاطرنشان کرد: عربستان، کویت، عراق، عمان و ایران مهم‌ترین منابع نفتی جهان به‌شمار می‌رود؛ این کشورها با یک تصمیم و اتحاد واقعی می‌توانند ارتباط سه قاره جهان را قطع کنند.
 
وی گفت: کل مساحت کشورهای اسلامی 31 میلیون کیلومتر مربع است؛ 22 درصد خشکی جهان متعلق به کشورهای مسلمان است و سه برابر قاره اروپا است؛ تمام این موارد در صورت وجود وحدت بین امت اسلامی می‌تواند بهترین فرصت به شمار آید.
 
سلامی اذعان کرد: اگر بیداری اسلامی به ‌درستی هدایت شود؛ دشمنان دیگر در میان کشورهای اسلامی جایگاهی نخواهنمد داشت و امروز کمبودی که در بیداری اسلامی وجود دارد، فقدان رهبری با کفایت است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اگر وحدت مسلمانان به صورت جدی رخ ندهد، بعید نیست لیبرال‌ها و غربی‌ها بیداری اسلامی را مصادره کنند، همچنان که در اوایل انقلاب اسلامی ایران عده‌ای قصد داشتند این انقلاب را مصادره کنند.
 
وی در پایان یادآور شد: تدابیر حائز اهمیت امام خمینی (ره) سبب شد از مصادره انقلاب اسلامی ایران جلوگیری شود، با تمام چالش‌هایی که پیش‌روی امت اسلامی وجود دارد، تمسک به قرآن، آموزه‌های پیامبر اسلام (ص) و وحدت می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *