سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱

هراس عربستان سعوی از ناتوانی مخالفان سوریه

سوء استفاده جنسی مردان سعودی از دختران سوری
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 268515
رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان سعودی، با درخواست برای رساندن سلاح به دست مخالفان سوریه، خودداری از کمک تسلیحاتی به آنها را خطرناک توصیف کرد.
هراس عربستان سعوی از ناتوانی مخالفان سوریه
به گزارش جهان، "ترکی الفیصل" در نشست اقتصادی "داووس" در "سوییس" با بیان این که خودداری از ارسال سلاح برای گروه های مسلح بسیار خطرناک خواهد بود، تأکید کرد که عربستان باید برای آنها سلاح بفرستد.

وی افزود: این سلاح‌ها باید بسیار پیشرفته باشد تا بتواند هواپیماها را سرنگون کند و تانکها را از فاصله های دور هدف قرار دهد.

عربستان سعودی، قطر و ترکیه از حامیان اصلی گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه به شمار می آیند.

در همین حال،  العالم گزارش داد: نیروهای ارتش این کشور ظهر روز جمعه، حملۀ شماری از تروریست های مسلح به زندان مرکزی ادلب در غرب این شهر را ناکام گذاشتند.

از سوی دیگر، انفجار یک بمب در پست بازرسی جیرون در منطقه قیمریه دمشق، دو مجروح برجا گذاشت. انفجار بمب دیگری در منطقه البرزه در نزدیکی مسجد العباس دمشق نیز خساراتی به بار آورد.

از حلب نیز خبر می رسد که ارتش سوریه شمار زیادی از تروریست ها را در منطقه شیخ سعید در حومه این شهر به هلاکت رسانده وتجهیزات آنان را نابود کرده است.

سوء استفاده جنسی مردان سعودی از دختران سوری
 
بر اساس این گزارش، روزنامه "تلگراف" انگلیس در گزارشی نوشت: دختران سوری که حتی برخی از آنها به سن بلوغ نرسیده اند، در اردوگاه "الزعتری" اردن، از سوی مردان سعودی مورد تعرض قرار می گیرند.

سوء استفاده از دختران سوری غالبا تحت پوشش ازدواج صورت می گیرد.

تلگراف به نقل از  یکی از اعضای انجمن خیریه " کتاب السنة" از معروف ترین انجمن های خیریه اردن تأکید کرد، "عقد" طرفین غیر واقعی بوده و توسط هیچ "شیخی" نوشته و ثبت نمی شود.

این فعال اجتماعی می افزاید اکثر "خواستگاران" از کشور عربستان و برخی کشورهای دیگر تحت پوشش "ازدواج " با زنان اردوگاه به اردن می آیند.

به گفته این فعال اردنی، این مردان سعودی برای "همسران" جدید خانه هایی را دور از اردوگاه ها اجاره می نمایند و تامین مخارج زندگی آن ها را متعهد می شوند؛ ولی پس از یک هفته آن‌ها را طلاق می دهند.

این فعال اردنی خاطرنشان کرد، بسیاری از دختران سوری با این وعده تن به ازدواج داده اند که به عربستان خواهند رفت و ازدواج شان در آنجا به ثبت خواهد رسید، اما مردان سعودی آن ها را رها کرده و شماره تلفن خود را تغییر داده اند.

"کمیته صلیب سرخ جهانی" اخیرا در گزارشی؛ بزرگترین نگرانی را در " جنگ داخلی" سوریه تعرض به زنان و دختران اعلام کرده است.

طبق آمار سازمان ملل، تنها در سال میلادی جاری 500 دختر سوری زیر سن رشد به ازدواج در آمده اند.

گفتنی است دولت سوریه روز گذشته از آوارگان سوری در کشورهای همسایه خواست به کشور خود بازگردند و متعهد شد همه تسهیلات لازم زندگی را در اختیار آن ها قرار دهد.

حضور بشار اسد در میان مردم

بشار اسد رییس جمهور سوریه هفته گذشته با حضور در مسجد الافرم دمشق، در مراسم بزرگداشت زادروز نبی مکرم اسلام (ص) شرکت کرد.

در این مراسم تنی چند از مقامات و مسئولان دولتی سوریه و شماری از مردم این کشور حضور داشتند.


بشار اسد رییس جمهور سوریه، پس از اقامه نماز عصر در مسجد الافرم واقع در منطقه مهاجرین دمشق، دقایقی با مردم حاضر در این مراسم گفتگو کرد و به ابراز احساسات آنان پاسخ گفت.

این مراسم به طور زنده از تلویزیون دولتی سوریه پخش می شد.

فیلم

وزارت اوقاف سوریه از مردم این کشور خواسته است، برای بازگشت امنیت و ثبات به سوریه دست به نیایش بردارند.

توان و امکانات تروریست ها رو به اضمحلال است

در همین حال، محمد صادق الحسینی کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به پیشروی موفقیت آمیز نیروهای ارتش سوریه در مناطق تحت کنترل تروریست ها تاکید کرد: توان و امکانات تروریست ها در این مناطق رو به اضمحلال است. طی چند هفته اخیر ارتش در مناطق مختلفی پیش روی می کند و مهمتر این که مردم هم به  محل زندگی قبلی خود باز می گردند. این اتفاقات از نظر مادی و معنوی قوت قلبی به دولت و مردم سوریه می دهد و مطمئنا  قدرت بشار اسد در مذاکرات بین المللی را بیشتر خواهد شد.

به گفته وی، می توانیم این معادله را ترسیم کنیم که روز به روز دولت سوریه و حکومت بشار اسد و ارتش سوریه میدان را تحت کنترل خود در بیاورد و یک پیشروی را به سوی شهرهای حلب ،ادله، درعا و دمشق و سایر شهرهایی که در حومه های آن معمولا گروه های تروریستی که از مرزهای ترکیه و لبنان تغذیه می شوند و لانه کرده بودند، دارند. این پیش روی ارتش سوریه عملاً دو مسئله در میدان ایجاد می کند، مردم حومه شهرهایی که تا به امروز به عنوان یک مسئله اصلی  برای حیات تروریست ها محسوب می‌شدند، منقلب می شوند و به حمایت از بشار اسد می پردازند و یا به ارتش سوریه برای پیش روی بیشتر کمک می کنند و در شهرهای مختلف علیه ارتش آزاد تظاهرات انجام می دهند و معتقدند که آنها  ثبات امنیت و زندگی مردم را از بین بردند.

گفتنی است با گذشت حدود دو سال از آغاز بحران سوریه و اقدامات گروه های مسلح و تروریستی در این کشور با پشتیبانی غرب و هم پیمانان منطقه ای آنها، و به ویژه قطر، عربستان و ترکیه؛ همه توطئه ها برای براندازی نظام سوریه ناکام مانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *